Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vriendschap voor het leven

Ik mis Bernadette. 10 lange jaren was ze mijn boezemvriendin. Al onze geheimen deelden we met elkaar. Elk weekend deden we leuke, ontspannende dingen. Goede gesprekken voerden we ook steeds. Over alles … Tot we samen naar een benefietconcert gingen. Bernadette zat mee in de organisatie. Marina, die ik vaag kende, wilde mij absoluut spreken. Er moest iets van haar hart. Ik moest me niet de beste vriendin van Bernadette wanen, want Bernadette vertelde aan iedereen at ik lui en gierig was, leugens vertelde en mensen tegen elkaar opzette. En dat ik haar nog een grote som geld moest. Mijn eerste idee was : Marina is jaloers op onze vriendschap. Maar tijdens het naar huis rijden sloeg de teleurstelling toe. Huilend ben ik in bed gekropen. De volgende dagen sleepte ik me voort. Ik kon n iet geloven dat onze vriendschap zo moest eindigen. Ik heb haar gebeld en gevraagd of wat Marina zei waar was. Bernadette ontkende alles, maar onze vriendschap hield op. Een tijdje terug ging ik naar het reisbureau om de nieuwe zomerbrochures op te halen. Omdat ik nogal verstrooid en haastig binnenstapte, botste ik tegen een vrouw. Het was Bernadette. Ik kijk haar aan : “ hé, wat leuk dat ik jou hier tref”. Uit de hoogte antwoordt ze : ‘inderdaad; Bijzonder’ Enthousiast zeg ik haar : ‘tijd niet gesproken. Hoe is het ermee ?” Bernadette klemt haar brochure onder de arm en doet de deur al open : ‘ik moet helaas weg’. Beteuterd fluister ik : ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst.” ‘Lijkt me leuk! Ik bel je wel’ hoor ik nog terwijl de deur al dichtslaat. Ik besef dat ze me nooit zal bellen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Welle, welkom op het forum.Je hebt een vlotte, makkelijk leesbare schrijfstijl maar er zitten wel nog wat slordigheidjes in die je vast zelf ziet als jet nog een keertje na leest. Ook heb je nog dialooglabels gebruikt (antwoordt ze, zeg ik haar, fluiter ik) terwijl de opdracht was om dat juist niet te doen. Overigens verdient het aanbeveling om in de titel, de opdracht terug te laten komen (kijk even naar de andere bijdragen), dat maakt het voor de andere forumleden wat makkelijker. Ik ben benieuwd naar je bijdrage van deze week!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je uitwerking is mooi maar aan het verhaal mag wat mij betreft nog wel wat geschaafd worden. Ik sluit me bij Bart aan: waarschijnlijk als je het overleest, zie je zelf al waar het sterker kan. Maar voor de zekerheid een paar dingen war je op zou kunnen letten: de volgorde waarin je de dingen beschrijft. Nu hop je in de tijd heen en weer.Als dat niet echt iets extra's oplevert, raad ik het je af. Je bent slordig met de tijdsvorm van je werkwoorden. Het kan zijn dat je dat met opzet hebt gedaan, toch voelt het voor mij stroef. Nu heb je heel weinig woorden, maar ik ben wel heel benieuwd naar de overgang van het telefoontje en de vriendschap die ophield. als de hoofdpersoon zo veel om Bernadette geeft, waarom belt ze dan niet meer, waarom gaat ze dan niet langs?