Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#25 Mijn beste vriend

Frans, mijn beste vriend, gaf een feest omdat hij zijn bul had gekregen. Zijn ouders hadden een grote tuin en daar zou het feest gevierd worden. Vanaf acht uur ’s avonds was iedereen welkom. Omdat mijn vriendin die avond een volleybalwedstrijd moest spelen stelde ze me voor om daar op tijd heen te gaan. Ik zou haar vanzelf zien verschijnen. Het weer was schitterend en het feest was al in volle gang toen ik arriveerde. Het volume van de boxen stond zo te horen op maximaal. Op het grasveld waren verscheidene mensen aan het dansen. Er stond een lange tafel in de tuin met ontelbare glazen en allerlei soorten drank. Frisdrank was niet aanwezig. Op het moment dat mijn vriendin arriveerde, had ik al behoorlijk wat gedronken. Ik was nog net niet laveloos. Ze zei dat het later was geworden, omdat ze vijf sets moesten spelen. Glunderend vertelde ze dat zij het winnende punt had gescoord. Toen ze vroeg of ik meeging naar het dansgazon, schudde ik mijn hoofd en zei dat ik misselijk was. Onaangedaan stelde ze me voor om alles eruit te kotsen, zodat ik me in het feestgedruis kon mengen. Als ik dat gedaan had, was ik onherroepelijk tegen de vlakte gegaan. Ik moest niets meer drinken, maar iets eten. Helaas was dat er niet. Met mijn vertroebelde blik zag ik dat Frans enthousiast met mijn vriendin aan het dansen was. Ik pakte mijn fiets en ging naar huis. Dat viel nog niet mee. Ik slingerde van links naar rechts. Morgen zijn ze een jaar getrouwd. Frans is nog steeds mijn vriend.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een tragiek maar als je nou niet zoveel had gedronken en als je nu wel met Frans had gedanst en als die volleybalwedstrijd op tijd was afgelopen? Met plezier gelezen Tja, als je dat maar weet.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tragisch. Ik dacht eerst dat de HP een vrouw was. Toen ging ik twijfelen. Toen bedacht ik dat elke aanleiding om te denken dat de HP een man is, is gebaseerd op vooroordelen. Toen dacht ik, het maakt ook eigenlijk niet uit. :-)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gegeven: je beste vriend met je vriendin. Jammer vind ik de toevoeging:
Het stomste wat ik in mijn leven heb gedaan, is daar weggaan
Hierdoor verliest de laatste regel aan zeggingskracht. De lezer is voorbereid op wat komen gaat.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bedankt. Dan haal ik de laatste zin weg als het daardoor sterker overkomt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een pijnlijke had-ik-maar monoloog. Schijnbaar is HP niet vies van een flinke partij zelfkastijding, anders was hij vermoedelijk geen vrienden gebleven met Frans. Sommige dingen zijn gewoon te kwetsend. Hoewel het ergens wel een komisch is op een enigszins sarcastische manier, is de monoloog te realistisch om het als humoristisch te bestempelen. Dit soort ingewikkelde sociale situaties heb ik in het echt vaker als een keer gezien. Een goed geschreven realistisch verhaal.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi en tragisch. Leest lekker. Mensen kunnen onverklaarbaar trouw zijn, dat blijkt maar weer.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal Tja. Een 'dansgazon' is wel heel bijzonder. Ik kende dat woord niet maar ik vind het een heel leuk woord eigenlijk, geeft meerwaarde aan je verhaal. 'Frisdrank was niet aanwezig'... die moet ik onthouden, mooi alibi om je laveloos te drinken. Je beschrijving met alle details van de toestand vind ik ook heel goed gedaan. Met plezier een aantal keer gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, lullig! Met plezier gelezen. Ik hoop dat ze zo'n vriendengroep zijn dat ze met z'n allen één keer per jaar op vakantie gaan. Zou ik wel willen lezen hoe dat afloopt :D.