Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 25 Ome Joop

‘Allemaal hartelijk welkom dames en heren. Hé. Er zit ook een kind op de voorste rij. Veilig tussen papa en mama in. Mag jij wel naar de smerige moppen van ome Joop luisteren? Ach, het kan geen kwaad. Snappen doe je ze toch niet. En als ik zo naar de domme gezichten van je ouders kijk, heb ik het sterke vermoeden dat zij die ook niet begrijpen. Ik weet wel waarom de zaal tijdens mijn voorstelling altijd vol zit. De voornaamste reden is dat je tegen vrienden en collega’s kunt zeggen dat je naar ome Joop bent geweest. Omdat ik regelmatig ook intelligente opmerkingen maak, denk je dat je in hun ogen stijgt. Als ze vragen of je alles wel begrepen hebt, knik je overtuigend. Meneer achter in de zaal wilt u niet hoesten? Dat stoort de mensen. Als ze een woord gemist hebben, zijn de meesten de draad al kwijt. Allereerst wil ik alle fans hartelijk bedanken. Door jullie ben ik nu in het bezit van een geweldige villa in Griekenland. Voor een prikje heb ik het optrekje van Willem-Alexander en Maxima over kunnen nemen. De Nederlandse belastingbetalers klaagden te veel over de kosten, waar ze voor moesten opdraaien. Ook daarvoor mijn hartelijke dank. Na de voorstelling ga ik gelijk door naar het vliegveld. Dus alsjeblieft niet te lang klappen.’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Kostelijk verhaal, doet me denken aan 'Een opstel met perspectief'. :) Taalzeur:
waar zij voor moesten opdraaien.
waarvoor ze moesten opdraaien.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, je zet de hele tekst tussen aanhalingstekens, waarmee je suggereert dat alles gesproken wordt. Maar er staan m.i. ook gedachten tussen. Of zie ik dat verkeerd?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, leuk, vlot geschreven verhaal van een conferencier die zijn publiek in de zeik zet, maar na twee maal lezen is mij nog niet duidelijk waar dat 'verboden verlangen' in schuilt. Misschien het verlangen om zo snel mogelijk naar zijn villa in Griekenland te gaan? Maar dat is weer niet verboden. Het begrip komt later wellicht wel.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij Dos. Ik vind het heel vlot geschreven en het is best wel een grappig stuk, maar het verboden verlangen vind ik ook niet onmiddellijk terug.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, "Ach het kan geen kwaad. Snappen doe je ze toch niet. En als ik zo naar de domme gezichten van je ouders kijk..." Dat was letterlijk effe proesten. Ik zag zo die zelfingenomen (maar misschien wel geniale) poppenspeler voor me... en dat je met zulke attitude ook nog volle zalen trekt... echt om te gillen. Euh... mag ik even stout zijn... die poppenspeler was Louis Van Gaal toch niet he? Want die vind ik soms ook heerlijk hilarisch. Ik houd daar wel van. Oh ja, sorry... het gaat natuurlijk om theater...niet om een poppenspeler :) Schitterend geschreven! Ook ik kan het verboden verlangen echter niet meteen vinden maar misschien zit het wel figuurlijk in mijn eigen verlangen naar meer van dat!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Verdorie, helemaal vergeten het onderwerp mee te nemen. Hoe onnozel kun je zijn? Heel onnozel dus. Ik heb me op de monoloog gefocust. Alles wordt gezegd, Pisano. Met zij bedoel ik dus de belastingbetalers, Janp. Jij vindt het dus op W-A en M slaan? Als dat zo overkomt, verander ik het hierbij. Ik ga iets doen met het opstel. Het begin heb ik veranderd en heel veel andere dingen. Langzaam ga ik weer naar mijn moordneigingen toe. Momenteel ligt het bij een proeflezer. Het is alleen jammer dat het maar uit 40.000 woorden bestaat. Toch is het voor mijn gevoel af.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ome Joop doet me denken aan Wim Sonneveld, door dat afzeiken, denk ik. . . . Komisch, ook door dat Griekse huis van Alex en Max

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hier meer een Max Tailleur-gevoel bij. Zal de leeftijd zijn. Prima monoloog en was er al gezegd dat er iets ontbrak? Oja, sorry!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verboden verlangen ontbreekt inderdaad, ben ik bang. Voor de rest niets mis mee.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Weer een mr. Eikelenstein! En het Nederlandse publiek is dol op zo'n man. :eek: Ik kan zo een paar namen invullen. Onbegrijpelijk. Is het niet jouw verboden verlangen om heerlijk ongestraft, overal tegen aan te kunnen schoppen en toch heel erg rijk te kunnen worden? ;)

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prima monoloog, maar wat een onaangenaam heerschap. Goed gedaan, maar het had echt niet langer gehoeven :) Laat deze meneer maar gauw weer achter de coulissen verdwijnen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Vond je hem niet aardig? Dan hoef ik helemaal niet op een podium gaan staan. De man was hartstikke blij.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou het huis en het geld van Willem en Maxima kunnen zien als verboden verlangen. Het kan een idealistische cabaretier zijn die zich op overdreven wijze probeert aan te geven hoe je als burger wordt gezien en hoe het koningshuis aanspraak maakt op de belastingcentjes. Maar stiekem aan het einde van de dag wil dit heerschap de centjes, het huis en Maxima toch wel hebben.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je een moorddadig verhaal van 40.000 woorden geschreven Tja? Dat zijn zo'n 145 opdrachten op een rij. Houd je ons op de hoogte?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zal ik doen. Meestal doe ik wat langer over een moord. Maar ik krijg ervaring en dan gaat het sneller.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik zal het maar bekennen, ik was dat kind op de voorste rij, ik hoopte stiekempjes om toch ook eens een keertje naast 'ome Joop' op het podium te staan, pap en mam beletten het me, door me strak veilig tussen hun in te houden... wat rest is mijn verboden verlangen

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
:D Malloot.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal er om kunnen lachen, zolang ome Joop maar niks over mij zegt ;). Leuk geschreven, Tja. Je maakt me nog altijd aan het lachen.