Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht 25 - op jacht

De verleiding is haast ontembaar door de leegte in mijn hart. Ik wil, maar kan niet. Ik kan, maar mag niet. Mijn hele doen en laten wordt gedomineerd door één destructieve wens. Elke kersverse ouder die ik zie, wil ik bestelen. Hun hart moet bloeden, zoals het mijne. Hun ziel afsterven door het afgrijselijke gemis. Als cliniclown bezoek ik elke week het ziekenhuis. Het ideale excuus! Eerst entertain ik de oudere zieke kinderen en daarna loop ik de kraamafdeling even op en af, zoekend naar mijn perfecte wonder. Het personeel, altijd dankbaar, beseft niet dat ik als jager mijn prooien omsingel en hen scherp gadesla. Met lege handen keer ik elke week terug naar huis,ook vandaag weer, maar ooit zal ik mijn wonder vinden en dan zal niets me tegenhouden. Ooit zal ik het hele lijstje kunnen afvinken en de stap durven zetten. De stap om papa te worden, de beste papa ooit!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, eerst moest ik lachen om een cliniclown die alles is behalve een clown, maar het lachen verging me snel. Er zit veel drama in, veel innerlijk conflict. Heel mooi

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven Lilith. De combinatie van cliniclown en de zoektocht naar de perfecte baby geeft een mooi macaber beeld van de gemoedstand van de HP.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Macaber noemt Koen het, en ik ben het daar helemaal mee eens, maar juist dat macabere - en dan nog wel door een cliniclown - is bijzonder knap in je verhaal en ook een schitterende vondst. Dit is een thriller in minder dan 250 woorden! Mooi.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lili, een ongewoon, markant verhaal heb je hier neergezet. Van het begin tot het eind spannend en goed geschreven. En dat in slechts 154 woorden. Mijn petje af.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, helemaal eens met voorgaande lezers. Juist vanuit het clownspak gesproken komt dit verhaal binnen. Alleen - en dit is puur persoonlijk - heb ik moeite met "Ik wil, maar kan niet. Ik kan, maar mag niet." Kan hij nou wel of niet? Het neigt naar mooischrijven. Maar, nogmaals, chapeau!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@bartsnel ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'mooischrijven'. Ik wou eigenlijk vooral meegeven dat de hp met zichzelf in de knoop ligt door zijn verboden verlangen. Hij wilt een kind ontvoeren, maar kan het niet: misschien is hij te laf, is het niet het juiste kind, is er geen mogelijkheid toe. Hij kan dan een kind ontvoeren, maar mag niet. Hij beseft zelf dat het immoreel is en misschien wilt hij de mensen toch niet zien lijden zoals hij lijdt.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik bedoelde met mooischrijven- en nogmaals, puur persoonlijk - is: het klinkt mooi, maar het klopt niet. Zelf zou ik er iets van maken als "Ik wil, maar ik kan niet. En als ik het kon dan mocht het niet."

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een macaber verboden verlangen. Compleet kort verhaal. Knap gedaan! :thumbsup: Mijn schoonmoeder werkte op de kraamafdeling waar werkelijk een baby was gestolen dus de situatie is niet onmogelijk. Als moeder van 2 fantastische boys zeg ik mijn bijdrage aan de clinic clowns nu wel op, dat begrijp je! :unibrow:

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk, zo zien we ze graag. Ik vertrouwde ze toch al nooit, die cliniclowns. Lekker snel geschreven, luguber. Ik zou "de beste papa ooit" weglaten, ik denk dat het einde dan net iets strakker is.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk is het ook wel een verdrietig verhaal. Ik bedoel, het kan een eenzame man zijn met een grote kinderwens. Dat is pijnlijk. Het kan ook een pedofiel of een psychopaat zijn. Waarom wordt iemand clown? Dat is op zichzelf al afwijkend.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@bart: Ik ga toch van mijn creatieve vrijheid gebruik maken en het zo laten. Want voor mij kloppen de twee kleine zinnetjes wel. Maar blijf gerust raad en tips geven. Ik kan alleen maar groeien :) @marietje: Haha je bijdrage zal gemist worden. @ostinato: Wat bedoel je met lekker snel geschreven? @johanna: het is inderdaad best verdrietig.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kinderwens die zo sterk is dat je er één zou willen stelen. Je past je baan erop aan, en wacht op het juiste moment dat lef en aantrekkingskracht elkaar zullen ontmoeten. Sterk geschreven. Misschien wil hij het jongetje uit mijn verhaal in zijn armen sluiten, ik weet niet in wat voor staat zijn vader nu verkeerd.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beklemmend en luguber. Ik was verrast dat de HP een man bleek te zijn!
Ik ben blij dat dat verraste, het was ook wel met opzet. :)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ostinato: Wat bedoel je met lekker snel geschreven?
Dat er veel vaart in je tekst zit. Je wordt meegesleurd in de honger van de hp.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lili, nu kom ik om de bocht. Is het niet voldoende te zeggen dat je 'de kraamafdeling even oploopt'? [en af laat vervallen]. Dan weet ik niet wat je bedoelt met 'een lijstje afvinken'. Dat het om een man gaat, is inderdaad verrassend.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind Clowns al eng en de gedachten van een baby stelende Clown, maakt me nog panischer. Ik slaap vannacht niet... Dat wordt een filmpje opzetten... Iets van Stephen King wellicht... Klasse geschreven Lilith!