Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht - #24 - Opvuldialoog

Langzaam doet ze de deur open. Ze laat haar lange haren voor haar gezicht hangen, ze wilt niet herkend worden, geen sociale contacten hebben, ze wilt verdwijnen, opgaan in de achtergrond. Meer dan ooit hoopt ze dat ze hier, waar ze niemand kent, rustig haar gang kan gaan. Maar helaas, zoals altijd, gaat niet zoals ze het zelf plant. Zelfs hier kan ze niet onopgemerkt blijven. ‘Hé, wat leuk dat ik jou hier tref.’ Van iedereen die ze niet wilde tegenkomen, was deze persoon wel het minst verwacht. Het sarcasme druipt van de woorden af, ze veroorzaken een misselijk gevoel in haar lichaam. Het liefst zou ze rechtsomkeert willen maken, heel hard wegrennen, vluchten, maar ze besluit toch te reageren. ‘Inderdaad. Bijzonder.’ Ze probeert hetzelfde sarcasme in haar stem te leggen, maar ze merkt dat ze aarzelt, nog net niet stottert. Het komt er niet uit hoe ze wil. ‘Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ Meent hij dit serieus, wilt hij echt een luchtig gesprek met haar voeren? Na alles wat er gebeurt is? Nee, ze kan het niet, ze kan geen normaal gesprek voeren met degene die haar leven zo verwoest heeft. ‘Ik moet helaas weg.’ ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst.’ ‘Lijkt me leuk! Ik bel je wel.’ Waarom zei ze dat nou weer? Zo zou er nooit afsluiting komen, ze moest ophouden losse eindjes achter te laten. Maar meer dan ooit was het belangrijk dat ze weer verder moest, ook hier was ze niet veilig. Het enige wat ze wilde was opnieuw beginnen, wanneer zou haar dat gegund zijn?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Maar helaas, zoals altijd, gaat niet zoals ze het zelf plant. -Het komt er niet uit hoe ze wil. Bovenstaande zinnen lezen voor mij niet prettig. - Na alles wat er gebeurd(?) is? Ik merk dat je heel veel zinnen aan elkaar hangt door gebruik van komma's. Op sommige plaatsen kan je volgens mij echt wel een punt zetten. Voor de rest is het wel heel duidelijk dat je hp het liefst van de aardbodem wil verdwijnen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Debbie, welkom. In aanvulling op @Lili, kijk even naar de vervoeging van je werkwoorden, derde persoon enkelvoud. Dan lijkt het mij niet logisch als de hp haar voordeur opendoet degene voor de deur zegt 'Hé, wat leuk dat ik jou hier tref'. Dan had het iets van 'dat ik jou thuis tref' moeten zijn. Het thema is triest; te worden gestalkt door een of andere randdebiel is slopend. Veel schrijfplezier hier.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als de HP de deur opendoet voor degene die 'He, wat leuk dat ik jou hier tref' zegt, ben ik het ben Mili eens. Maar als er aangebeld of geklopt wordt, doe je dan je haren voor je gezicht om niet herkend te worden? Ik denk dat ze de deur uit gaat, boodschappen doen of zo, en dan diegene tegenkomt. Maar daar heb ik ook een probleem mee; ze is ergens, waar ze niemand kent - dus pas verhuisd of zo - en dan komt ze uitgerekend die persoon tegen die haar leven zo verwoest heeft dat ze moest verhuizen? Neemt niet weg, Debbie, dat ik de sfeer wél heel goed vind neergezet.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het met de vorige opmerkingen eens. Als ze niet in haar huis was, maar ergens een café binnenstapt, vind ik het geloofwaardiger overkomen. Maar dat is kennelijk niet je bedoeling. De komma's storen me niet. (Ze wil verdwijnen)