Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#24 Een goede baan

Het kopje trilde in haar hand en ze zette het snel weer op het tafeltje. Er hing ook heel veel af van het komende gesprek. Ontspannen kon ze zich niet op het terras van het restaurant. ‘Hé, wat leuk dat ik jou hier tref. Wat een toeval.’ Nee, hè? dacht ze toen ze Sam zag. ‘Inderdaad. Heel bijzonder.’ Tot haar ergernis ging hij tegenover haar zitten. ‘Tijd niet gesproken. Hoe is het ermee?’ ‘Alles gaat naar wens.’ Hij plantte zijn ellebogen op tafel en keek haar met vurige ogen aan. Onbewust schoof ze haar stoel achteruit. Ze had helemaal geen zin om met die eikel te praten. ‘Hoe gaat het met jou?’ vroeg ze ongeïnteresseerd. Hij glimlachte van oor tot oor. ‘Geweldig. Het bedrijf waar ik werkte, heeft vandaag voorgoed de poorten gesloten.’ ‘Dat lijkt me geen goed nieuws.’ Hij spreidde zijn armen. 'Dat is het juist wel. Ik krijg nog een halfjaar uitbetaald en ben al tijden bezig met een geweldig digitaal project. Daar heb ik nu alle tijd voor. Waarom zit jij hier trouwens in je eentje?’ ‘Dat duurt niet lang meer. Ik heb over vijf minuten een sollicitatiegesprek met mensen van Google die een manager zoeken in het Eemsgebied.’ Hij lachte schamper. ‘Ben je echt van plan om in het wegzakkende gebied van Groningen een baan aan te nemen? Ik had je hoger ingeschat.’ Ze had de pest in over de denigrerende opmerking van die oetlul. ‘Hoe zit het hiermee?’ vroeg ze, terwijl ze met haar handen wapperde. ‘Wat bedoel je?’ ‘Of je grijpgrage handjes intussen rust hebben gevonden.’ Ze zag dat zijn kaakspieren zich spanden. Hij lachte. ‘Mijn wilde haren ben ik allang kwijt. Ik ben nu eenmaal een vrouwvriendelijke man. Hij ging staan, boog zich naar haar toe en streelde haar wang. Ze sloeg zijn hand weg en zei kwaad: ‘Ik herinner me nog heel goed dat je bij het bedrijf waar we destijds samen werkten vrouwen in hun borsten kneep. Je bent niet voor niets ontslagen.’ ‘Dat was toen.’ Hij ging tegen de rugleuning van zijn stoel zitten. Een tel later ging hij staan. ‘Ik moet helaas weg.’ Goddank, dacht ze. ‘Wat jammer! Ik had graag nog even bijgekletst.’ ‘Ik ook. Lijkt me leuk. Ik bel je wel.’ Hij stak zijn hand op en vertrok. Ze pakte haar kopje koffie en dronk het leeg. Haar hand trilde niet meer.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet of dit echt de bedoeling is van de opdracht, maar ik vind je dialoog wel zeer levendig. Ik kon me helemaal inleven in de hp en vond de man zelf ook een ongelooflijke lul :)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het kost me inderdaad altijd moeite om me aan een opdracht te houden. Ik heb de opdracht een beetje omgedraaid. Vrijheid van de schrijver, hè?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal. Wat een eikel. Ze blijft nog beleefd, vind ik. 'bij het bedrijf waar we destijds samen werkten' kan wel weg. Dat weten ze toch allebei wel?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Tja, Ik heb de limieten van de opgelegde dialoog ook sterk aangevoeld. Ik vind het wel leuk dat je de strikte voorschriften van de opdracht een beetje aan je laars lapt, al moet nu weer niet iedereen dat gaan doen. Je dialoog is mooi en er zitten een paar sterke zinnen in, vooral daar waar je haar groeiende afkeer voor de man laat blijken. Alleen hier zou ik nog iets mee doen: '‘Ik herinner me nog heel goed dat je bij het bedrijf waar we destijds samen werkten vrouwen in hun borsten kneep. Je bent niet voor niets ontslagen.’ Ik vind dat een tamelijk onhandige zin bij iemand die toch al aan je wang zit en die je helemaal niet moet. Ik zou eerder reageren in de stijl van: 'Blijf van mijn lijf, borstenknijper... ben je dan nog niet veranderd? Je bent toch al keer ontslagen niet?' Of iets in die stijl. Maar verder leuke dialoog hoor.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Blijf van mijn lijf, borstenknijper... ben je dan nog niet veranderd? Je bent toch al keer ontslagen niet?' Of iets in die stijl. .
Helemaal voor om zo'n dergelijk stukje erin te verwerken (al past dat niet echt bij Tja,de immer fatsoenlijke vrouw). Een heerlijk stukje (ben ook niet zo'n voorstander van strakke regeltjes, maar probeer me er wel braaf aan te houden)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt het dialoog aangevuld om informatie in te stoppen. De zin die W Rijnlant aanhaalt lijkt wel een beetje infodump, dat je informatie aan de lezer kwijt wilt. Daarom leest hij lastig. Ik ben het echter niet eens met de oplossing omdat deze dame nogal formeel / beleefd blijft spreken. Ik had gekozen om de informatie in haar gedachten te vermelden in plaats van hem de waarheid te zeggen. Ik ben het met Conny eens, superwending dat zij haar zelfvertrouwen hervindt door dit figuur.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verhaal van nu, een aardbeving was gelukkig niet de oorzaak van haar trillende handen. Goed geschreven!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ik zou bijna denken dat je een schrijfster met een nogal sarcastische feministische inslag bent. De mannen moeten het vaak ontgelden. Deze man had het zeer zeker verdiend. Wat een figuur zeg. De nare waarheid is uiteraard dat er in het echt een aantal van dergelijke exemplaren rondlopen. Een humoristisch geschreven ontmoeting met een kl**tzak. En wat Leonardo al zei: leuk de actualiteit erin verwerkt.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
‘Hoe gaat het met jou?’ vroeg ze ongeïnteresseerd. Hij glimlachte van oor tot oor.
:) Dan krijg je er wel een beeld bij. Mooie passage. Die beschrijft naar mijn idee kernachtig iemand die alleen met zichzelf bezig is. Empathisch vermogen: nul. Met plezier gelezen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat klopt, Johanna. Ik vind het leuk om sarcastisch en ook ironisch te schrijven. Een feministe ben ik niet. Wel heb ik al heel wat mannen om zeep gebracht. Dat komt omdat mannen slecht zijn. :D Oei, nu krijgen we het. Het is duidelijk dat je niet al mijn verhalen hebt gelezen, Dana, want dan zou je dat fatsoenlijke schrappen. Ik kan namelijk ook heel slecht zijn. Eigenlijk word ik steeds slechter.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk word ik steeds slechter.
Deal en natuurlijk heb ik niet al je verhalen gelezen, ben geen leesneuroot (zucht)

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb over vijf minuten een sollicitatiegesprek met mensen van Google die een manager zoeken in het Eemsgebied.
Zo goed als onmogelijk.
Hij ging staan, boog zich naar haar toe en streelde haar wang. Hij ging tegen de rugleuning van zijn stoel zitten. Een tel later ging hij staan.
Ik hou niet van mensen die dit doen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had het ook verstandiger gevonden als hij niet weer was gaan zitten. :D
zo funest voor je rug en je knieën :) dat constante gesta en gezit, ben meer een voorstander van liggen of lopen

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je eigen #13 onderschrijf ik Tja. Je ingeweven ironie/sarcasme lees ik altijd. Dat je geen feministe zou zijn verbaasde mij een beetje ;-). Je bent en blijft altijd des Tja's. Wel zo (h)eerlijk.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven verhaal. De houterige dialoog heb je goed aangepast door er zelf het nodige aan toe te voegen, zodat het natuurlijker klinkt. :thumbsup: Eemshaven wordt trouwens booming business. Ik heb voor een habbekrats al drie krotwoningen in Roodeschool gekocht.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Koop er meer, Dos. Binnenkort ben je dan schatrijk. Niet wachten tot de huizen onder de grond zijn verdwenen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb weer naar je stukje uitgekeken. Ik miste mijn wekelijkse portie lachen wel vorige week. Goed gedaan weer. Hij is mooi met z'n beide benen op de grond gezet.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He Tja, na al de commentaren heb ik je stukje nog eens met plezier herlezen. Ik ben het ook met Conny eens wat haar herwonnen zelfvertrouwen betreft, ik had die minuscule - maar belangrijke - pointe bij eerste lezing iets te lichtzinnig gelezen. Mooi hoor!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij was weer eens wat weggezakt! :p De opgegeven dialoog prima verwerkt. Mister Eikelenstein is goed op zijn nummer gezet. :nod: Tot de volgende opdracht!