Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 23 Liever geen roze

‘Ik word doodziek van die roze lakens,’ zei Mark geïrriteerd. ‘Hoelang zijn we nu getrouwd? Al drie weken. Voor de derde keer liggen er roze lakens op ons bed. Ik heb het gevoel dat ik een baby ben; een babymeisje.’ ‘Hoezo voor de derde keer? Denk je echt dat ik het beddengoed inmiddels verschoond heb? Wil je liever zwarte lakens?’ ‘Doe niet zo idioot. Zwart staat voor de dood. Van huis uit ben ik gewend aan witte lakens.’ ‘Jouw ouders zijn ouderwets en vinden dat witte lakens bij dekens horen. Tegenwoordig hebben we het over onderlakens en dekbedhoezen en de kleuren moeten bij elkaar passen. Is het je niet opgevallen dat er geen dekens op ons bed liggen?’ Met de pest in ging ze naar buiten om de grijze container bij de weg te zetten. Meestal deed Mark dat op de avond voordat de afvalwagen kwam, maar dat was hij vergeten. Tot haar verbazing zag ze een wit laken op straat liggen. Ze grijnsde, pakte het laken op en sleepte dat achter zich aan. ‘Mark ik zag een laken op straat liggen en dacht jou daar een plezier mee te doen om het mee naar binnen te nemen, vanwege je nostalgisch gevoel. Kennelijk zijn er meer mensen die het gehad hebben met wit.’ ‘Wat is die bobbel daaronder?’ ‘Geen idee. Ik heb niet gekeken.’ Mark trok het laken uit haar hand en schrok toen er een man tevoorschijn kwam. ‘Hallo, ik ben Zwarte Piet.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een verrassing! Beseft Zwarte Piet niet dat het tegenwoordig wenselijk is een andere kleur te hebben? Wel een klein Pietje dan. Of is er een verwarring met een ander gebuiksvoorwerp. Rasoptimist ook, die nieuw getrouwde man. Al drie keer schone lakens.... Grappig verhaal zo in de ochtend.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, hoe absurd. Over de kleuren van lakens en pieten, tradities die worden overboord gegooid. Ik vond de piet hier in eerste instantie wel een beetje een Deus ex machina. Hij kwam zeker uit de lucht vallen?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al drie weken getrouwd? Dat zal geen 30 jaar worden vrees ik! Zwarte Piet komt als een duveltje uit het witte laken! Ik zie een vrouwelijke bodybuilder eerst met de vuilcontainer sjouwen en dan met het laken. :confused: Een Nederlandse traditie die plots ter discussie staat houdt ons allemaal bezig! Een absurd @Tja verhaal!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was niet minder verbaasd geweest als er een Leopard-tank onder het laken vandaan was gekomen. Ook die zou ze niet opgemerkt hebben toen ze het laken mee naar binnen sleepte. Hallo, ik ben Leopardje, paf paf. Gek einde.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja haar man moet natuurlijk wel meegaan in de tijd, net als zwarte piet die net als het zwarte laken ten dode is opgeschreven. Lang leve rosé lakens en rosé pieten. ( lees dit niet te serieus ik wil geen discussies uitlokken).

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Creatief en origineel, zoals we van Tja gewend zijn. Volgens mij was die Piet bij een psychiater in behandeling voor hoogtevrees en was dat laken een parachute. Of haal ik nu twee verhalen dooreen?

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilarisch! Maar moet ik nu degene zijn die zegt dat "maar dat had hij vergeten" eigenlijk "maar dat was hij vergeten" had moeten zijn?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, je bent onverbeterlijk en m.i. een feministe pur sang. Gewoon als pasgetrouwde vrouw niet de lakens verschonen; waarom zou ze. Hij went er maar aan :lol: Het feit dat je Zwarte Piet verstopt is de actuele pointe. Echt leuk gedaan Tja. Zoals we je kennen. De humor ligt op straat.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een sterke vrouw, die zonder dat ze het merkt zwarte Piet mee naar binnen neemt. Wat een verwend kreng, die man van haar. Ze kan maar beter vertrekken. Humoristisch verhaal, leuk.