Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#23 - Het witte laken

Gevallen van de waslijn. Daar ligt het laken. Mijn witte laken. Voor het woonhuis van de buren. Ik heb geen idee hoe het daar komt. Het is windstil, geen wolkje aan de lucht, en ik toch weet ik zeker dat ik het met wasknijpers goed heb vastgezet. Langzaam, zonder enige aanstalten te maken, loop ik naar buiten. Het is maar een laken. Vies of niet, ik moet het nu toch weer opnieuw wassen. Het is verdacht stil in mijn straat. Er fluiten geen vogels, ik hoor geen kinderen spelen en zelfs geen krekels kraken. Het lijkt wel alsof mijn straat compleet is verlaten. En toch weet ik, dat er mensen vanuit hun huizen stiekem naar buiten gluren. Wat is hier aan de hand? Ik kijk nog eens om me heen. Opzoek naar een teken van leven. Niets. Langzaam maar zeker loop ik naar het laken. Het ligt er een beetje gekreukeld bij. Hoe dichter ik bij het laken kom, hoe meer ik me besef dat er iets niet klopt. Het heeft niet geregend, en dus is de kans op een moddervlek erg klein. Toch zie ik van een afstandje dat er wel degelijk een grote zwarte vlek op het laken zit. Misschien heeft er iets afgegeven in de was? Wanneer ik het laken oppak, zie ik tot mijn grote schrik dat het helemaal geen vlek is dat er op mijn laken zit. In plaats van een vlek, staat er een groot lachend gezicht op afgebeeld. Niet in inkt of verf, maar in bloed. Plotseling voel ik me erg bekeken, en dit keer niet alleen door de buren. Ik kijk nog eens om me heen, met het laken nog steeds voor me. Niets. Dit voelt niet goed. Ik besluit om zo snel mogelijk weer naar binnen te gaan. Ik laat het laken zakken en op dat zelfde moment staat er een grote onbekende gedaante voor me. Ik ben machteloos.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend geschreven. Heb je meegedaan aan schrijf en huiver? Het leest als een thriller. Ik wilde graag doorlezen en weten wat er met het laken was gebeurd. Je wierp deze vraag snel op en in het laatste paragraaf gaf je aanwijzingen. Goed!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal. Ik krijg het muziekje van de Twilight zone in gedachten. [ en ik toch weet ik zeker dat ik het met wasknijpers goed heb vastgezet.] Kijk nog even naar deze zin. ;) Een goed begin: Welkom!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een erg spannend geschreven verhaal, jjengelina. Alleen leidt het tot een clou die ik niet begrijp. Wie is die grote onbekende gedaante? 'Langzaam, zonder aanstalten te maken, loop ik naar buiten', vind ik een vreemde zin. Aanstalten maken waartoe? Het laken vertoont een zwarte vlek die even later een bloedrood lachend gezicht blijkt te zijn. Die kleurverandering begrijp ik niet.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! @ Dos Wijnhof: Ik had de kleur overgang inderdaad wat beter moeten formuleren door er opgedroogd bloed neer te zetten i.p.v alleen bloed. Dit is meestal erg donker van kleur en lijkt van een afstandje soms op zwart. Met aanstalten maken bedoelde ik het aanstalten maken naar het ophalen van het laken. Deze ligt midden op de weg, en het lijkt me logisch om deze zo snel mogelijk van de straat af te halen, toch deed de ik persoon het rustig aan. @ Marietje: Ik snap wat je bedoeld! Ook zie ik nu dat ik nog een aantal meer grammatica fouten heb gemaakt, de volgende keer zal ik het strenger controleren voordat ik het plaats. @ Odile: Nee, ik heb niet meegedaan aan schrijft en huiver. En om eerlijk te zijn weet ik ook niet goed wat dat precies is. Ik kom hier namelijk nog maar net kijken (haha). Ik neem aan iets in de vorm van een schrijfwedstrijd? Zie de clou trouwens maar als een cliffhanger, want heel misschien ga ik nog door met het verhaal!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
spannend geschreven, idd meer het begin van iets groters dan een compleet verhaal. (hoewel ik wel begreep dat de hp geen aanstalten maakte om het laken op te pakken, is dat niet wat er staat; het enig ww dat je de lezer meegeeft is 'lopen', wat suggereert dat er gelopen wordt zonder aanstalten tot lopen -dat kan niet.)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jjengelina, schrijf en huiver was inderdaad een thrillerwedstrijd. Het leek me dat dit genre je aanspreekt. Ik wil je aanmoedigen om verder te gaan met het verhaal. Lees je zelf veel thrillers?

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jjengelina, Je hebt je verhaal mooi en spannend opgebouwd. Er zit in elk geval emotie in en het grijpt de lezer wel bij de kraag. Dat vind ik leuk. Hoewel ik voorzichtig wil zijn in het geven van advies (ik heb zelf niet zoveel ervaring) wil ik je wel een suggestie doen. In de zin: 'Langzaam, zonder enige aanstalten te maken, loop ik naar buiten. Het is maar een laken. Vies of niet, ik moet het nu toch weer opnieuw wassen.' zou ik een hoop schrappen. Het lijkt mij spannender als je heel simpel schrijft: 'Langzaam loop ik naar buiten.' Daarop volgt dan je volgende zin: 'Het is verdacht stil in de straat.' In elk geval staat 'zonder enige aanstalten te maken' naar mijn gevoel iets te overbodig in de zin. Maar, erg leuk verhaal hoor. Grts.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Brrr een echt griezel verhaal. Het met bloed opgebracht gezicht deed mij aan iets denken, na een tijdje wist ik het. De film '' Cache Away' waar een bal genaamd Wilson een met bloed aangebracht gezicht heeft.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, dit is echt eng. Jammer dat het afgelopen was, want ik had graag verder willen lezen. Hopelijk komt er een vervolg en zet je dat ergens neer zodat wij dat kunnen lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat voor een groot onbekend gestalte? Hoe moet ik vannacht gaan slapen? Een stiekem kort vervolg hieronder? Welkom hier. Sterke binnenkomer!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie ontzettend toffe reacties! Er moet inderdaad nog veel geschrapt en gesleuteld worden aan dit verhaal, maar aan deze tips heb ik erg veel. @ Odile: Klopt ik lees inderdaad veel thrillers. Een beetje te veel zelfs (haha).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Odile: Klopt ik lees inderdaad veel thrillers. Een beetje te veel zelfs (haha).
Oeh, ik ga hier misschien off-topic, maar zou je me een goede thriller aan kunnen raden? Bij de vorige thriller die ik las ging ik stuk van het lachen..

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker griezelig geschreven jjengelina en de aandachtspunten zijn allemaal al genoemd dus ik hou het bij complimenten.