Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #22: Rode jurk

x

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap het niet helemaal. Je verliest me bij zijn droom. Waarom zet je deze alinea erin? Voor mijn gevoel voegt het niks toe. Ook snap ik je laatste zinnen niet. Blijkt het nu dat de man en zijn dochter op de WC zaten? Tegelijkertijd? En waarom trok je aan de rode stof? De eerste twee alinea's vind ik echter wel goed. PS: Probeer op tijd te zijn met de wekelijkse schrijfopdrachten. Eigenlijk is opdracht #22 nu afgesloten en zijn we bezig met #23. Nu loop je de kans veel feedback mis te lopen en dat zou zonde zijn ;)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi verhaal Gerard maar probeer niet "te mooi' te schrijven. Die eerste zin schrikt me als lezer eerder af dan dat het me nieuwsgierig maakt. Ja, en zoals juffrouw Borneman al zei, probeer volgende keer op tijd te zijn :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een pijnlijke situatie! Wel vreemd dat ze de tas onbeheerd achterlaten. Mysterieuze situatie rond het meisje. Ik begrijp eruit dat jij de droom gebruikt als reden waarom de HP het rode lapje stof uit de tas trekt. De eerste zin zou ik idd veranderen. Het loopt niet en is te lang/ moeilijk om in het verhaal te komen. De eerste zin moet pakkend zijn en de lezer nieuwsgierig maken om verder te lezen. [Het meisje keek mij aan met ogen waaruit een weemoedige diepte sprak die je bij een kind niet wenst te zien.] Dit zou bijv. een goede eerste zin zijn. Is de HP een vrouw omdat het meisje naar haar moeder vraagt?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@gerard.adelaar, de eerste zin is nogal lang en doet een tikkeltje 'ouderwets' aan. Ik vind het erg jammer dat het hoofdpersonage in slaap valt. Het had me interessant geleken dat het hoofdpersonage in contact/dialoog zou gaan met het kind of de vader. Ik vraag me dus af wat de functie van de droom in het verhaaltje is. Misschien een uitdaging om het verhaaltje uit te werken en de droom weg te laten? Wel vond ik het verder toch een bijzonder stukje met een niet alledaagse insteek. :thumbsup: Aan allen: dit is echt de laatste feedback die ik geef op 22/rode jurk :) Er waren een paar mensen te laat met de inzendingen op deze schrijfopdracht.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gerard, met belangstelling heb ik je korte verhaal gelezen. Alsof je de droom gebruikt om het verhaal een wending te geven. Een kleine truc, want in een droom kan alles. Taalkundig kan het verhaal beter. Succes.