Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#22 De Ontdekking

De Ontdekking. Na een rondje over de pompoenmarkt, zoek ik een plekje bij de koffiedames aan de ronde houten tafel en bestel een koffie met warme melk. Het is alweer het 6e jaar dat ik rondloop op deze sfeervolle markt in Duitsland. Dit jaar echter ontgaat me de sfeer, ik ben er niet bij met mijn hoofd. Zelfs de grote pompoen voor de soep, die ik normaal echt te duur vind, heb ik achteloos betaald. Mijn gedachten gaan terug naar de ochtend. Nooit eerder heb ik de computer van Nick gecontroleerd, maar ik word gestuurd door een ondefinieerbaar gevoel van diepe onrust, welke al te lang in mijn lichaam aanwezig is. Nick heeft een vergadering, die minstens nog een uur aan de gang is. Alle ruimte voor mij om op zoek te gaan naar een antwoord dat ik eigenlijk helemaal niet wil krijgen. Zijn tas met laptop staat naast de bank; ik pak hem, open het beeldscherm en wacht ongeduldig tot ik kan beginnen. Even twijfel ik en bedenk me wat de gevolgen kunnen zijn als mijn angst bewaarheid wordt. De stem van mijn onrust schreeuwt echter zo hard, waardoor mijn wijsvinger op de muis als vanzelf het mailicoon aanklikt. Zakelijke mail, herinneringen van de tandarts, een folder van de nieuwe winkel in de stad, een energieleverancier die ons binnen wil halen, een persoonlijke mail van een vriend en dan daar ook een mail van zijn broer. Ze zijn de laatste tijd wel heel vaak samen op pad. ‘Gewoon als mannen onder elkaar even ontspannen’, zeg je als ik er naar vraag. Je kijkt me niet aan als je praat en ik zie je tenen in je schoenen krullen. Met het wegslikken van mijn vragen, neemt de misselijkheid toe. Mijn onrust groeit en mijn maag verkrampt. Een paperclipicoon, er zit een bijlage bij. Mijn hand glijdt naar mijn buik over de gladde stof van mijn rode zwangerschapjurk. De koelte van de stof verdwijnt bijna acuut onder de hitte en zweet uit mijn handen. Ik klik direct de bijlage open, foto’s! Ik voel de kou door mijn lichaam trekken.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verwijst eerst naar de man van de HP in 3de persoon, maar in het deel van "zakelijke mail,...", verwijs je naar hem in 2de persoon. Dit vind ik vrij storend.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben het met Lilithx eens. Het is logischer als je in de derde persoon blijft doorgaan. Nu wil ik ook weten welke foto's ze gezien heeft of moet ik die zelf bedenken?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lilith, vervelend dat het je stoort, maar ik vraag me af of het ook not done is. In het blokje waar je naar verwijst (na 'zakelijke mail..') schrijf ik naar een eerder moment waarin ik dit zo passend vond/vind. Hoe zou jij dit dan anders schrijven? Ik hoor het graag van je, ik ben hier tenslotte om te leren ;-) @janpmeijers, dank! Het vervolg, hmmm, wie weet :-)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook welkom! Het lijkt een begin stuk van een groter verhaal en roept vragen op bij mij als lezer zodat ik graag een vervolg zou willen lezen! Jij brengt het ongemakkelijke gevoel van de HP goed over. Ik vraag mezelf alleen af wat de pompoenmarkt ermee te maken heeft: is dit detail echt zo belangrijk om het te vermelden? Een goede start! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Manonos, je stukje roept veel vragen op, pas op het laatst schrijf je over de rode zwangerschapsjurk. Je hebt de spanning mooi opgebouwd en bij de laatste zin weet je het: er is iets helemaal mis. Goed :thumbsup: gedaan!

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allen voor jullie feedback. Geeft de burger moed. Op naar de volgende opdracht :-)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Allereerst welkom op het forum Manonos! Ach die arme vrouw! Misschien kun je de tweede keer dat je 'Nick' typt dit ook vervangen door 'hij'. Ik stoorde me er nu ietwat aan. Ik ben benieuwd naar je volgende bijdrage.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bedankt Anne, ik zal er de volgende keer op letten. Ik begrijp wat je bedoelt na net even terug gelezen te hebben. Het is ook pas mijn eerste verhaal voor de buitenwereld ;-)