Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #22 – Rode jurk

Glashelder lentedag De zon straalt. De wind laat met lichte rukjes mijn rode jurk heen en weer wapperen, wat mij een sterk gevoel van ‘vrouw zijn’ geeft. Ik slenter wat over het plein, bekijk hier en daar een etalage en stap een lunchwinkel binnen. Achter het open raam nip ik aan een flink glas, op dit moment voor mij te duur lentebier. De smaak van de eerste slok doet mijn tong kort trillen van genot. Tussen de mindfulness slokken door bekijk ik het moderne interieur, de gasten die op dit moment mijn buren zijn en snuif ik het aroma op van verse, sterke koffie en een muffe melklucht, die gelukkig wordt afgewisseld door de geur van frisse buitenlucht. Een jongogende vrouw, in dezelfde rode jurk en met een bijpassende kleur tas en -hoge hakken, komt wat onbeholpen haastig de winkel binnen. Ze loopt direct door naar de bar en bestelt een Cappuccino to go. Vlug kom ik overeind, ga ik naast haar staan en bestel nog een drankje. Ze neemt mij op en glimlacht zoetjes. Ik kan het niet laten om licht met haar te flirten. ‘Mag ik uw drankje betalen?’ ‘Ja,’ antwoordt ze, alsof ze mijn vraag had verwacht. Ik ben even van slag. Ze lacht haar tanden bloot met een minimum aan geluid, haar ogen glanzen in het licht van de hanglamp. Rustig pakt ze haar beker en met een wat soepelere tred loopt ze naar buiten. Bij het raam ontmoeten onze blikken elkaar opnieuw. Ze geeft me een speelse knipoog en een kus via de lucht. Haar getuite lippen blijven kleven op mijn netvlies. Met een hoog gevoel van eigenwaarde, loop ik naar mijn stoel. Mijn God, ik heb een schaars moment van tevredenheid met mijn bestaan.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede sfeer neergezet. Ik zag even de reclame van Bonprix voorbij flitsen waarbij vrouwen met dezelfde kleding op de vuist gaan. :) Waarom wordt er vermeld dat het bier te duur is en geeft ze toch een drankje weg? Dat vind ik niet logisch behalve omdat het verplichte woord -te duur- nu vermeld is. Een lunchwinkel vind ik wat gezocht. Welkom en ik ben benieuwd naar jouw invulling van de volgende schrijfopdracht!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier en daar wat taalfouten verbeterd. Een lunchwinkel is een bestaand iets. Hier hebben we namelijk Lunchwinkel 'Sid en Liv' , dit is een winkel waar je ook kunt lunchen. Ken je het: dat je eigenlijk weinig maandbudget hebt en dan op een prachtige dag, toch blasé doet en dus teveel uit gaat geven. Zo van Yolo!! (You only live ones). Dat is wat er bij haar speelt en gebeurd.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Shell, ik kan me prima laten meevoeren in dit lesbo-erotische reclame-filmpje als ik niet werd afgeleid door: - Mindfulness slokken? - Waarom in die zin de eerste of tweede "geur" niet vervangen door bijv. "aroma"? - Blijkbaar bestaan lunchwinkels, maar hebben die ook een drankvergunning? Verder mooi sfeervol neergezet.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank bartsnel. Het woord Aroma, heb ik erin gestopt, dank voor je tip. Wat de drankvergunning betreft: sinds kort serveren ze iedere laatste vrijdag van de maand een diner, dus ik ga er vanuit dat er drank geschonken mag worden.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Shell, mooi t.a.v. sfeer, beeldend. In de laatste zin wordt duidelijk dat het personage zich doorgaans niet zo happy voelt, maar dat het flirten en de aandacht die dag mooi maakt Goed! :thumbsup: - vlug kom ik overeind, ga naast haar staan - en met soepele tred