Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #22 – Rode jurk

De Rode Jurk “Hoe verzin je het om deze straat in te lopen?” vroeg ze, haar stem trilde van spanning. Hij keek haar aan en glimlachte. Oh, wat hield hij van haar, vooral als ze zo was, gespannen, onzeker maar zó nieuwsgierig. Ze stak haar arm in de zijne, liepen stevig door langs de, soms open staande, deuren waar mannen of vrouwen tegen de deurpost hingen. Hun blikken bevreemde haar, ze was onrustig. Ze stopte af om de etalages te bekijken, waarin vooral maandbladen tentoongesteld waren. Tot ze bij een winkel kwamen waar lingerie de etalage versierde. “Mooi lingerie” vond de jonge vrouw terwijl hij haar de winkel deur binnen trok. Versteld wat ze zag, keek ze rond. Ze had echt wel bijzonder lingerie gezien maar hier was het nog net iets anders. Ze liep de rekken langs en bekeek de paspoppen die prachtig rood en zwart leren BH s en bijpassende slips droegen, afgezet met kant, zilver biesjes, metalen knoppen. Toen viel haar oog op een prachtig Rode Leren Jurk. Hoewel rood niet haar kleur was vond ze deze wel zo dat ze het waagde hem aan te passen. Hij zat haar als gegoten maar het prijskaartje verhulde té duur. Allicht, het was echt leer, het voelde heerlijk aan. Nog genietend van het gevoel en met lichte spijt hing ze hem terug in de rek, streelde hem liefdevol voor ze naar buiten liepen. Later die middag vonden ze een paar naaldhaken, passend bij de jurk, die ze die week gemaakt had. Op een terrasje genoten ze van een glas wijn in de najaarszon, als afsluiting van een super leuke middag. Terwijl ze naar de parkeerplaats liepen, waar de auto stond, trok haar blik naar een kleine winkelraam. Ze trok aan zijn arm en zonder iets te zeggen liep ze de deur binnen en werd het kleine tasje van glanzend wit brokaat en parels uit de etalage gehaald. Even later kwam ze naar buiten, stralend van blijdschap. Ze had nu het perfecte cadeau, voor haar zusje, die morgen ging trouwen. Lachend gaf hem een klinkende zoen en liepen verder.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Carom, Ik zie dat je je nog maar net hebt aangemeld dus ik weet nog niks van je. Ik vind je stukje moeilijk te lezen omdat er zoveel fouten in staan. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen of Nederlands je moedertaal is?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Carom Je hebt je verhaal met gevoel geschreven. De woorden 'super leuke dag', deden wat afbreuk aan dit gevoel, je had de sfeer zo al goed beschreven. Show don't tell.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo CaroM, Welkom op het forum! In je stukje staan inderdaad wat spelfouten, maar ik denk dat wanneer je deze eruit plukt, je een leuk stukje overhoudt. Je beschrijft een gezellige winkeldag. Die sfeer heb je goed laten overkomen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal! Begrijp ik het goed dat hij met haar de hoerenbuurt inloopt om op zoek te gaan naar een huwelijkscadeau voor haar zus, een lingerie set? [Oh, wat hield hij van haar, vooral als ze zo was, gespannen, onzeker maar zó nieuwsgierig.] Met deze zin verander jij ineens van perspectief want de rest is geschreven vanuit haar oogpunt.[vond de jonge vrouw terwijl hij haar de winkel deur binnen trok.] bij deze zin idem. Voor mijn gevoel zijn het 3 verhalen ineen omdat de HP de enige gemeenschappelijke factor is. De zoektocht naar het cadeau zou de rode draad moeten zijn maar dat komt er, voor mij, niet duidelijk uit. Welkom hier en ik lees graag jouw volgende invulling van de opdrachten!

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom CaroM, Leuk dat je meedoet met de schrijversopdracht. Waarom streelt de mooie rode jurk die te duur is als ze eerder die week al een jurk heeft gemaakt? Dat vond ik jammer om te lezen. Het stukje dat ze een jurk zelf had gemaakt zou ik dan verder uitlichten. Lachend gaf hem een klinkende zoen en liepen verder. In deze zin mis ik een woordje. Niettemin heb ik met veel plezier je verhaal gelezen. Hoop ook in de toekomst nog veel van je te mogen lezen. ;)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nederlands is wel mijn moedertaal maar heb in Canada de lagere school doorlopen. Verhalen schrijven is dan lastiger omdat ik geen Correctie s krijg. Probeer van fouten te leren. De verhalen wat chaotisch zou kunnen zijn. Denkwijze. Zal het beter na lezen. Bedankt voor de tip. Moest, aan het einde van het verhaal woorden/zinnen schrappen omdat ik al ruim over de voorschreven aantal woorden was. Moet leren "korter van stof" te schrijven. Iedereen bedankt voor het lezen en de tips.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ CaroM , een leuk begin! Wel zie ik dat je voor zo'n kort verhaaltje de verhaallijn een beetje ingewikkeld hebt gemaakt. Is het een zoektocht naar een cadeau? Of wil je benadrukken dat de vrouw voor het eerst in een lingeriezaak komt? En dan ineens blijkt dat ze thuis al een jurk had gemaakt en een tasje koopt als cadeau voor het trouwfeest van haar zus. Om het verhaaltje eenvoudiger te maken zou je - vanuit het perspectief van de vrouw/of man geschreven- de ervaring kunnen weergeven dat ze voor het eerst in een lingeriezaak belanden en onverwachts in de ban raken van die rode leren jurk.......Misschien een nieuwe uitdaging voor jou? :thumbsup: