Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

# 22 Een chic feest

Een paar keer ben ik door de drukke winkelstraat gelopen. Niks. Behalve die ene zaak. Weer sta ik voor de etalage. Een prachtige rode jurk lacht me toe. De prijs niet. Veel te duur. Eigenlijk is alles te duur voor mij. Ik heb een halve baan. Eigenlijk zou ik halve kleren moeten dragen. Toch stap ik de winkel in. Een slanke dame die minstens één meter negentig is, vraagt me vriendelijk of ze me kan helpen. ‘Ik zoek iets voor een chic feest en wil graag even rondkijken.’ Ze laat me met rust. Een kwartier later stap ik de winkel uit. Ik heb alleen maar een sterk afgeprijsde blouse gekocht. Mooi is die niet, maar ik moest wat. Omdat ik veel geld heb uitgespaard besluit ik mezelf op een cappuccino te trakteren. Even later laat ik me vallen op een terrasstoel van een duur restaurant. Wie het breed heeft laat het breed hangen, grinnik ik inwendig. Zo gauw mijn bestelling op tafel staat, begin ik genietend te drinken. Omdat het warm is, rits ik mijn trainingsjack open en zie de mooie rode kleur van mijn jurk. Vervolgens kijk ik tevreden naar mijn chique rode schoenen. Mijn gympen heb ik op de plaats van de rode pumps gezet. Toen ik naar de voordeur ging, kwam ik langs een rij tassen en griste een rode mee. Buiten stopte ik die gelijk in de plastic tas. Mijn outfit is compleet.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vooral het stukje van het open ritsen van de trainingsjack bij zo'n duur restaurant spreekt tot de verbeelding. Ja Tja eens een dief blijft altijd een dief, ik kan het weten :nod: Wederom mooi geschreven.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een halve baan. Eigenlijk zou ik halve kleren moeten dragen.
:) :thumbsup: Met plezier gelezen, Tja. 'Ik heb alleen maar een sterk afgeprijsde blouse gekocht. Mooi is die niet, maar ik moest wat.' valt aan het einde op zijn plek.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kleptomaan met fascinatie voor rood (past ook wel een beetje bij de vorige opdracht). Heel leuk geschreven en ik vind de zin over de halve baan geweldig, zie al een winkel voor me die halve kleding verkoopt :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De zin: "Eigenlijk zou ik halve kleren moeten maken." zorgde voor een spontane lachbui. Dat krijg je waarschijnlijk na een lange dag vol formules en saaie Duitse naamvallen. Goed geschreven weer, kijk nu alweer uit naar je volgende bijdrage.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, begrijp ik het goed dat je voor weinig geld altijd in feestkleding rondloopt? Vanaf "Mijn gympen heb ik..' kan ik je verhaal niet goed meer volgen. Zal wel aan mij liggen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zal ik het ook nog maar eens zeggen, voor als je het nog niet doorhad: de halve kleren opmerking is tamelijk geniaal. Leuke ontknoping, bovendien, al is het eind met de schoenen en tassen wat rommelig -ik begrijp dat ze behalve de jurk nog meer meegenomen heeft, maar wat je nu precies zegt ...

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een boefje ben je eigenlijk. Rode jurken jatten! Foei Tja! Wel een praktische manier trouwens. Wat ga je doen met de lelijke blouse? Grappig verhaal weer.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snapte het verhaal in een keer, maar constructies als "begin ik genietend te drinken" en "een mooie rode kleur wordt zichtbaar" verdienen - in mijn optiek niet de schoonheidsprijs.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Oké. Bedankt voor je reactie. Een mooie rode kleur is toch wel logisch?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijna jouw verhaal overgeslagen en deze had ik wederom niet willen missen! :nod: Wat een jatmoos! Goede opbouw en sommige terloops genoemde details worden aan het einde duidelijk. Duidelijk goed verhaal. Toch niet autobiografisch? :unibrow:

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel logisch, maar (puur smaak) ik vind die zin niet mooi. Het is alsof de kleur los komt te staan van de jurk of zo.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Knap dat je dit bericht nog gevonden hebt. Ik was al helemaal weggezakt. ik zak wel vaker weg. Hartstikke autobiografisch, Marietje. Een mens moet toch iets bedenken in deze economische moeilijke tijd. Ik zal nog even kijken of ik de schoonheidsprijs kan veranderen, Bart.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Sorry Bart, maar ik heb genietend laten staan. Ik genoot niet alleen van de cappuccino, maar ook van mijn 'goedkope' spullen. Doe het mij maar na.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kende vroeger iemand die echt zo winkelde. Nu is het moeilijker geworden, maar ze had op deze manier ondanks voortdurend geldgebrek een behoorlijke garderobe. Leuk verhaal. En inderdaad: het contrast tussen het trainingspak (hoe kom je erop om je zo gekleed buiten de deur te begeven) en de prachtige jurk maakt het beeldend: je ziet wat voor type die hoofdpersoon is. Ik heb het idee dat die jurk een vlag op een modderschuit zal blijken te zijn.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Tja, erg leuk bedacht! Eigenlijk zou ik halve kleren moeten dragen :) Je hebt je goed ingeleefd hoe je aan leuke kleren kunt komen met weinig geld :D Wat me verder opvalt: probeer niet alles te 'verklaren' in zinnen met 'omdat' omdat ik veel geld heb uitgespaard kun je bv weglaten, de lezer snapt in de loop van het verhaaltje zelf wel dat je geld hebt bespaard, snap je? omdat het warm is - bv. Op het moment dat de zon achter de wolken verschijnt, rits ik mijn enz. begin ik genietend te drinken --- geniet ik van :thumbsup: