Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#22 lady in red

Lady in Red Met zijn neus tegen de ruit gedrukt staat hij verlekkerd te kijken. Hoe elegant ze daar staat te prijken voor het raam. Wat zal ze zoet smaken. De schepper van deze prachtige dame is een ware kunstenaar en begrijpt wat jongens willen. Ze is veel te duur. Teleurgesteld loopt hij door, maar komt niet los van haar door rood omgeven amandelhuidje. Op het dorpsplein klinkt de lady in red. ‘Goed blijven oefenen jongen, dan kom je er wel’, zegt een bemoedigende vrouwenstem. Ze opent haar tas en legt een briefje van vijf in het bakje. Tevreden keert hij aan het einde van de middag met genoeg geld terug naar de winkel waar hij haar zag. ‘Moet ik haar voor je inpakken’, vraagt de verkoper. ‘Nee ik eet haar meteen op’, en zet zijn tanden in de marsepeinen rode jurk.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt me aan het lachen gemaakt. Knap hoe je in zo weinig woorden een heel verhaal neer weet te zetten. Vooral de eerste alinea vind ik ontzettend goed, zoveel dubbelzinnigheden terwijl het wel heel fijn lezen blijft.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel erg toevallig vanmiddag een Dirndl gegeten. Weliswaar niet rood maar groen. Zart knusperiges Dirndlchen mit Rum-Edelmarzipan und feinschmelzendem Nougat. Umhüllt mit köstlicher Alpenvollmilch-Chocolade. Zeker zo lekker als die van jou. Marsepein is duur hè? Komt omdat de amandelbomen in Californië door droogte zijn vernietigd. Leuk, onverwacht stukje, schrijvengeluk.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ RichardOtten , ja Chris en zijn red lady moest ik gewoon even benoemen.... :nod: @ dank je wel Jael, dan is mijn bedoeling geslaagd. @ Tja dank je wel, ja inderdaad een vrouwen bijter. @ Dos Wijnhof, ja duur maar wel ergggg lekkerrrrr :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap hoe je een verhaal in zo'n weinig woorden vertellen kunt. Dacht eerst dat het om een jurk ging. Snapte dan ook niet waarom hij hem te duur vond. Later werd het duidelijk.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig stukje. Het noemen van de prijs haalde voor mij wel de dubbelzinnigheid uit de eerste alinea, die je anders langer had kunnen vasthouden. En dan zou eventueel 'in rood gehuld' wellicht ook meer ambiguiteit openhouden.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het noemen van de prijs haalde voor mij wel de dubbelzinnigheid uit de eerste alinea, die je anders langer had kunnen vasthouden. En dan zou eventueel 'in rood gehuld' wellicht ook meer ambiguiteit openhouden.
Je hebt helemaal gelijk, dat was inderdaad beter geweest.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kort en bondig én grappig. Eerst dacht ik dat het een ietwat viezig persoon betrof. Vervolgens ging HP gewoon een stukje marsepein eten. Leuk gedaan!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor de bemoedigende reacties. Fijn om te lezen dat er van mijn verhaaltje dubbel genoten wordt en een lach uit lokt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvengeluk, prachtig! Met zo weinig woorden beeldend en intrigerend. De ontknoping verrassend, geweldig gedaan! :thumbsup: