Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#21 psychische aandoeningen

Spanning Ik trek voorzichtig het plakkertje los,waarmee het kartonnen klepje aan het doosje vast zit. Daar is het weer, die fijne spanning, telkens wanneer ik een doosje open. Ik kan niet anders dan doorgaan. Voorzichtig wurm ik mijn duim en wijsvinger in het doosje en haal er een rood gekleurd lego steentje uit. Behendig vouw ik het doosje weer dicht en verzegel het doosje met het plakkertje. Niets van te zien. De spanning ebt weg uit mijn lijf. Ik weet dat ze bij de Blokker ook lego hebben. Voortgedreven door een niet te stillen honger stap ik de Blokker binnen. Ik ga zo staan dat het meisje achter de kassa mij kan zien vanuit de spiegel die boven haar hangt. Ik pak een lego doosje en open het met dat heerlijke spannende gevoel. Ik wil meer. Bij de BP liggen doosjes lego bij de balie. De kriebels gaan al door mijn lijf bij het idee dat ik dit doosje vlak onder de neus van de verkoper wil openen. Ik voer een gesprekje over koelvloeistof en pak een doosje lego van de toonbank. Ik leg het doosje op het plankje voor de toonbank neer, zodat de verkoper er net geen zicht op heeft. Langzaam doe ik de geroutineerde handelingen, met mijn ogen gericht op de verkoper. Dit is de ultieme spanning. Ik laat het blokje in mijn broekzak glijden en zet het doosje terug op de stapel. Ik bedank de man voor de uitleg en verlaat de winkel.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kleptomaan! Spannend idee eigenlijk. Jatten onder de ogen van een medewerker van een winkel, terwijl de kleptomaan in kwestie in praatje maakt met de verkoper. Zelf ben ik niet zo'n held. Dat maakt het verhaal eigenlijk nog beter. Het is voor mij letterlijk onvoorstelbaar. Ik werd meegetrokken in de dieverij. Knap gedaan, uiterst vermakelijk.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Een vreemde afwijking. Nou, niet vreemd, maar dat simpele blokje maakt het verhaal juist sterk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, deze HP heeft lef! Knap geschreven, gevoelloos haast en dat lijkt me ideaal voor dit verhaal. Je hebt je verhaal mooi opgebouwd waarin je ziet dat hij steeds meer spanning opzoekt. Dit kan natuurlijk niet eeuwig goed gaan.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
en wij maar zoeken naar dat missende blokje .... ;) fascinerend idee, deze blokjes weggap manie, en dan liefst in zicht; onvoorstelbaar, maar toch een beetje voorstelbaar neergezet

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is gestoord om je Lego-ding steentje voor steentje bij elkaar te jatten. De spanning die je opbouwde was voelbaar schrijvengeluk.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spanning is tastbaar, goede woorden, beeldend geschreven. Bizar idee, een lego blokje. Wat zal ze er mee doen thuis, met al die blokjes, denk ik dan.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De spanning die de kleptomanie met zich meebrengt kan op zichzelf staan, maar ik vraag me af of je het kunt inbedden in een ander verhaal en hoe het er dan uitziet.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan denk ik aan een gestolen identiteit, maar dat is volgens mij een andere psychische aandoening. Daar zou je een mooi verhaal van kunnen maken. Ik heb eens een verhaal gelezen over een man die paraplu's uit cafés streelde en deze op regenachtige dagen voor veel geld aan voetgangers verkocht. Daarna ging hij weer terug naar een ander café en kocht er een paar borrels voor en ging weer met een paraplu naar buiten........

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het tamelijk vertellerig. Al die verkleinwoorden en de vele zinnen die met "ik" beginnen helpen ook niet mee dat ik geboeid raak, sorry. Het is vast mijn chagrijnige aard, dus vat het niet te persoonlijk op. Van andere verhalen van jouw hand weet ik dat jij beter kunt, dus ik ga ervanuit dat dit een eenmalig dipje is. Een kok kan ook niet voor iedereen altijd lekker koken; daar zullen we het maar bij houden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Goede spannende opbouw! Ik was meteen nieuwsgierig waar het overging. Van mij had de onthulling van het lego blokje ook pas aan het einde mogen zijn. Zoiets als: In mijn jaszak laat ik de drie lego blokjes door mijn vingers spelen. Lef heeft de HP zeker! Goed verhaal!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo Pisano je hebt helemaal gelijk wat het woordje 'ík' betreft. Dit blijft een aandachtspunt voor mij, daarom is het goed dat je me daar even weer op attendeert. Dank voor je compliment en je bruikbare tip Marietje.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit wel reclame voor kleptonanie. Ik had meteen zin om het ook te gaan proberen en dan met dure vulpennen. Ik las het stukje met genoegen: ik zag het voor me.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
PetraO dank je wel. Tip, ga eerst langs de Bruna om je slag te slaan en vervolgens naar zo'n exclusieve zaak waar de vulpennen achter het glas liggen. Probeer het sleuteltje achter de kassa ongemerkt te pakken het glazen deurtje open te schuiven en ongezien met de ultieme kick en de felbegeerde vulpen de winkel te verlaten. Succes.