Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Stijlfiguren #20 Overvallen door een overval

onderstaand verhaaltje heb ik gemaakt met gebruik van de stijlfiguren uit onderstaande link. https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_stijlfigu… Het is voor mij meer een oefening geweest om stijlfiguren te gebruiken dan een goed verhaal te maken. ‘Sas dit heb je verdiend!’, gooide ze me bijten voor de voeten. ‘Tot uw dienst’ IJswater gleed langs mijn opgezwollen wang naar beneden. ‘Laten we zeggen dat het niet erg slim van je was. Fietsen op een fiets.’ ‘Ik kon het niet weten dat mijn gestolen spullen zo uit mijn arm werden gerukt.’ ‘Gij zult niet stelen had onze vader ons geleerd.’ Uitdagend riep ik terug: ‘Maar het was kinderspel. Rond draaiden de trappers van mijn fiets, rond en rond. En het einde dat weet je. Natuurlijk ben ik in een stuk doorgefietst’.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvengeluk, ik dacht ik wacht even tot er reacties komen van mensen die het misschien wel snappen, want dat is mijn probleem hier. Ik heb geen idee wat er hier aan de hand is. Wie zegt wat? Is Sas de ik? En is ze bestolen of heeft ze gestolen? En is ze doorgefietst nadat ze was gevallen? Was dat het einde? Kan het zijn dat het verhaal hier ondergeschikt is aan het stijlfiguur in plaats van andersom? Help me!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch is het wel een soort (misschien enigszins absurd) verhaal. Eigenlijk zou ik nu graag willen weten waarom het niet slim is om te fietsen op een fiets :) De gestolen spullen die uit iemands arm werden gerukt vond ik briljant. Dat er niemand reageert komt denk ik door de zomerstop van de wekelijkse schrijfopdracht.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog een tip elke zin bevat een stijlfiguur en alle zinnen samen bevatten er ook 1, Het is een soort puzzel geworden. En inderdaad in dit geval is het verhaal ondergeschikt aan de stijlfiguren, maar dat komt omdat het voor mij een oefening was om stijlfiguren toe te passen. Dank voor jullie reactie. En inderdaad Sas heeft spullen gestolen en die worden ook weer gestolen en daarom was het fietsen niet zo slim. Goed gezien Johanna B.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is voor mij meer een oefening geweest om stijlfiguren te gebruiken dan een goed verhaal te maken. ‘Sas dit heb je verdiend!’, gooide ze me bijten voor de voeten.
Ik reageerde ook niet omdat ik er geen verhaal van kon maken. En in het herkennen van stijlfiguren ben ik helemaal blond! :\\ De eerste zin is voor mij al een groot raadsel: gooide ze me bijten :? voor de voeten? Sorry, ik kan er niets mee. Ik lees je graag een volgende keer weer! ;)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bartsnel, ja dat was hem, goed gevonden. Marietje, prima. Ik wist voor dat ik de link las ook niets over stijlfiguren, en ken er nu alleen maar die ik zelf gebruikt heb. Ik wist niet dat er zoveel stijlfiguren waren.