Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Insmeren! # week 20

Gegeven item: Weirdness Coupon (iemand die iets doet wat niet normaal is, maar doordat deze persoon het constant doet, krijgt hij een vrije pas, bijvoorbeeld: "Hij is zo, hij weet niet beter") Verhaal: Ze hoorde een geluid op de achtergrond. Kim lag in het warme zand van het strand. Het leek wel of iemand een scheet liet, maar ze lag zo lekker met haar rug in de zon dat ze geen zin had om te kijken wat het was. Ze hoorde het weer, deze keer gevolgd door het geluid van klappende handen. Het zal wel, dacht ze bij zichzelf, ik heb vakantie, ga me nergens mee bemoeien. Niet lang daarna voelde ze iets over haar rug glijden. In een schrikreactie draaide ze zich om en zag een jongeman met witte handpalmen. ‘Wat heeft dit te betekenen?’ zei ze fel. De jongen schrok en deinsde achteruit. Kim was eventjes vergeten dat ze haar bikini-topje niet om had. Vlug pakte ze een badhanddoek uit haar tas en bedekte hiermee haar bovenlichaam. Ze herhaalde haar vraag. ‘Waar denk je dat je mee bezig bent?’ De jongen staarde met open mond, echter kwam er geen woord uit. ‘Zeg iets viespeuk, anders haal ik de politie erbij.’ De jongen stammelde, keek verward om zich heen en wees naar het flesje zonnebrand dat in het zand lag. ‘Insmeren,’ was het enige dat hij zei. Kim snapte er niets van. ‘Wat bedoel je, insmeren? Ik heb me al ingesmeerd.’ ‘Insmeren,’ zei de jongen opnieuw. ‘Ja, dat snap ik nu wel. Je gaat toch geen wildvreemde mensen insmeren, niet iedereen is daar van gediend.’ De jongen keek naar de grond. Kim merkte dat hij niet helemaal honderd procent was. Haar woede koelde een beetje af en ontfermde zich over de jongeman, die er eigenlijk best goed uitzag. ‘Ben je hier met iemand?’ ze kwam dichterbij en wilde hem geruststellen. De jongen deed een stap naar achteren. ‘Het is oké. Ik was alleen maar geschrokken, het is niet erg.’ Ze probeerde tot hem door te dringen. ‘Hier,’ ze draaide zich om en ontblootte haar rug. ‘Volgens mij kan ik inderdaad nog wel wat bescherming gebruiken, je kunt niet veilig genoeg zijn bij deze temperatuur.’ ‘Insmeren?’ vroeg de jongen voorzichtig. ‘Ja, doe maar, ik ben niet boos.’ Met een vrolijke blik pakte hij het flesje zonnebrand en spoot nog wat in zijn handen. Kim deed haar haren aan de kant en de jongeman smeerde haar hele rug in.’ Toen hij bijna klaar was met insmeren, hoorden ze iemand dichterbij komen. ‘Ruben? Ruben, waar ben je?’ Enkele momenten later stond er een iets oudere jongen naast hun. ‘Ah, Ruben hier ben je, ik heb je overal gezocht. Je bent toch niet alweer vreemde mensen aan het insmeren?’ ‘Insmeren!’ riep Ruben weer. De andere jongen excuseerde zich tegenover Kim. ‘Mijn broer is autistisch, hij weet helaas niet beter.’ Kim lachte. ‘Ik dacht al zoiets, ik vind het niet erg hoor.’ Ze gaf Ruben een kus op zijn wang en bedankte hem voor het insmeren. Ze ging weer in de zon liggen. De twee broers liepen verder. Toen Kim niet meer in zicht was, gaf Ruben de zonnebrand aan zijn broer. ‘Nu mag jij de autist zijn.’

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, ha! Erg leuk en originele invulling van de stijlfiguur. Ik zou twee dingetjes aanpassen. Volgens mij doe je een bikini niet om. Het gaat hier denk ik alleen op het topje en dat doe je "aan" lijkt me. Verder vind ik "Nadat hij bijna klaar was" een heel ingewikkelde tijdsbepaling.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rob, sorry, ik heb je misschien op het verkeerde been gezet. Lag ze naakt ze zonnen? Ik zie nu dat ze de handdoek om haar middel slaat. Wil ze haar borsten niet bedekken? Ik raak er helemaal van in de war... :o

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, zo grappig. Ik vroeg me net af hoe een autist zich zomaar een kus op de wang laat geven. Maar dat werd in de laatste zin duidelijk ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat je een autist met geestelijke beperking hebt beschreven, of was diegene die deze rol speelde zich niet bewust van het feit dat een autist geen verstandelijke beperking hoeft te hebben? Het was wel origineel gevonden van de heren, dit rollenspel.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: heerlijk plot! Het stijlfiguur goed gebruikt! Ik vraag me af hoe de 2 broers hun versiertrucks verder uitwerken. ;) Pas deze zin ff aan:' Ik had dacht al zoiets, ik vind het niet erg hoor.’ En ik zie nog een los aanhalingsteken rondslingeren. Het leest vlot, leuk geschreven!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zijn er veel mensen die in het dagelijkse leven dreigen om 'de autoriteiten' ergens bij te halen? Het leest mooi maar ik heb het nog nooit iemand horen zeggen :) Leuk verhaal over boevige jongens die de meisjes voor de gek houden. Het zou waargebeurd kunnen zijn.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was er ook niet zo tevreden over, had op het moment van schrijven nog niet besloten of ik een strandwachter of politie erbij wilde halen, maar 1 van die twee klinkt beter :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, lekker fout! Ik vond het eerst erg onwaarschijnlijk gedrag voor een autist, maar goed, dat bleek dan later weer te kloppen; lekker stel die broers!