Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijf waar je bang voor bent - lelijk wijf

Ik hoor haar praten, maar haar woorden dringen niet tot me door. Ik zie hoe haar dorre lippen bewegen. Om de paar woorden schiet het puntje van haar tong over haar onderlip. Op die momenten biedt ze me onbewust een blik op haar scheve voortanden. Een is blauw uitgeslagen. Medicijngebruik wellicht. Of een flinke ram voor haar bek gehad. Wie zal het zeggen? Ik sidder als haar hand de mijne vastgrijpt. De weeë lucht van haar goedkope luchtje beneemt me bijkans de adem. Die wanstaltige mond, verder ontsierd door slordig aangebrachte lippenstift die zich in de hitte van het etablissement kruipend een weg zoekt door het web aan rimpels en groefjes, blijft maar op en neer gaan. Ik voel spatjes speeksel op mijn gezicht terecht komen. Met mijn hand veeg ik mijn gezicht af. Een dikke moedervlek ter grootte van een 2 euromunt ontsiert haar hals. Zoiets kun je weg laten halen toch? Met een papiermesje zou je er zo een plak van af kunnen snijden, fantaseer ik. In een hete pan met een scheut olie en flink opbakken. Misschien een handje uisnippers erover? Ze haalt een kleine. mollige hand door haar kapotgeverfde kapsel. Door het inktzwarte haar zijn witte aanzetten aan haar slapen zichtbaar. Een gore zweetlucht stijgt onmiddelijk op en bereikt mijn neus. Ik kijk om me heen en zie de mooiste bloemetjes uit de stad om me heen dartelen. Waarom sta ik godverdomme met deze feeks te praten? Ik wend me af en mompel iets over bier halen. Haar nepnagels trekken groeven in mijn arm als ik me losmaak. Fuck zaterdagavond.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zaterdagavondse kansen bij de mooie bloemetjes verpest? Wel een smerig idee dat je die moedervlek wil gaan opbakken met uien... Ga je het ook opeten? Is het een oude bekende of was je gewoon de Sjaak? Ik kan me ergens voorstellen dat het een beangstigende ervaring kan zijn om te worden geclaimd. Ik word vooral nieuwsgierig naar je leeftijd van dit verhaal.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Johanna B, Bedankt voor je reactie. Ik ben 34, maar val alleen bij oude vrouwen in de smaak helaas. Geen oude bekende, gewoon zo'n verlepte kroegtijger. Het soort dat vanaf een uur of twee 's nachts jongemannen in de bips knijpt. Of ik die moedervlek zou opeten, weet ik nog niet.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit riekt nogal naar opgelegd masochisme. Je 'angst' is niet bestaand; je zoekt het op. Ik vond je verhaal verre van prettig te lezen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Rody, Je verhaal is eh.. verrassend maar ik kan niet zeggen dat ik het met plezier heb gelezen. Van iemand van 34 zou je ook een iets volwassener toon mogen verwachten. Is dit een stijl die je bewust uitprobeert of is dit Rody?

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag bartsnel, Nee zo ben ik en zo schrijf ik. Wel bewust, maar niet bewust onvolwassen of zo. Dag Mili, Wat jammer dat je het vervelend vond om te lezon. Ik zal voortaan beter mijn best doen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het knap dat jij zo beeldend schrijft, ik zie de dame treffend gedetailleerd in de kroeg staan, kan haar handelingen goed volgen. Van de HP krijg ik weinig beeld mee. Jij beschrijft de oudere dame overdreven afstotelijk en de HP als lijdend voorwerp. Bizarre gedachte om de moedervlek op te bakken, het hield mij als lezer toch nieuwsgierig, anderen zouden kunnen afhaken. Zo kan een avondje stappen een ware nachtmerrie worden. Jij schrijft shockerend wat bovenstaande reacties oplevert. Ik mis dan ook de reden waarom de HP zo denkt zodat we als lezer meer begrip kunnen tonen voor zijn gedachtegang, voor zijn (reële ?) angst. Nu leest het als een volledige aanval op de argeloze dame. Misschien moet de HP zijn spiegelbeeld raadplegen wat die voor eerste indruk geeft. Uiteindelijk past op ieder potje wel een dekseltje! ;) Overigens welkom op dit forum! Ik hoop dat jij net zoals ik, veel van alle reacties leert!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond het zelf ook nogal vervelend om te lezen. Ik kan niet goed zeggen waarom. Ik haakte af bij de moedervlek, het werd me teveel. (Waarschijnlijk omdat ik zelf ook zo'n grote moedervlek op m'n arm heb zitten.) Ik denk dat Marietje gelijk heeft en dat ik een reden mis waarom de HP de arme vrouw zo beledigt. Als het simpelweg is omdat de HP haar lelijk vindt, heb ik geen sympathie en begrip voor hem. Zodra het een goede reden is, zal ik hem wellicht kunnen snappen. Ik ben wel benieuwd naar je volgende inzending!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb dit twee keer gelezen en na de tweede keer ontdekte ik de angst: ik denk dat de ik-figuur heel bang is om zelf zo afstotend te zijn. Want zo werkt het: als je een grote afkeer van iemand heeft, herken je in die persoon negen van de tien keer eigenschappen van jezelf waar je niet zo blij mee bent. Anders dan de meeste mensen die hier reageerden, vind ik het wel goed: de afstotelijkheid komt heel goed over en dat was toch je bedoeling.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzondere insteek van het verhaal. Bang om gezien te worden met deze verschijning en daardoor afgewezen worden door hetgeen wat buiten handbereik ligt? Is het daadwerkelijk angst of afgunst?