Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#20 Allerlei stijlen

'Ik moet een verhaal schrijven over stijlfiguren,' zei Erica tegen haar man. 'Leuk. Zal ik je daarbij helpen? 'Graag, want ik heb geen idee waarover ik het moet hebben.' 'Over stijlfiguren gesproken; je lichaam ziet eruit als een vierkant blok hout. Je kleding doet me denken aan mijn moeder van dertig jaar geleden. Je haar is ook stijlloos. Je kapsel komt uit de oorlogsjaren. Rechttoe, rechtaan. Geef de kapster een keer de vrije hand. Je praat ook stijlloos. Een beetje als een simpel huisvrouwtje dat niets heeft geleerd.' 'Eh, dat zijn niet de stijlfiguren die bedoeld worden. In ieder geval merk ik dat mijn uiterlijk je niet bevalt. 'In bed ben je ook stijlloos.' Ze keek hem met open mond aan. 'Hoe kun je in vredesnaam in bed stijlloos of stijlvol zijn? Je snapt er niets van, hè? Jij bent het voorbeeld van stijlloos zijn. Het gaat over stijlfiguren, Tom.' 'Ik heb je verschillende voorbeelden gegeven.' 'Stijllozer had je het niet kunnen brengen. Hartelijk dank voor je hulp.' Het is hier zo warm (plat dak) dat ik het niet langer dan tien minuten volhoud. Vandaar dat ik nog niet op anderen gereageerd heb.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Gunst was het hier nog heet. Ik word er akelig van. Vanaf ongeveer zeven uur wordt het buiten wat dragelijker. Daar schrijf ik dan ook. Het is een kort oorlogsverhaaltje, maar wel helemaal nieuw voor mij. Ooit in het Noorden gewoond? Niet doen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Mister Eikelenstein himself! Gelukkig is het vandaag minder warm! De stijlfiguren zijn mij weer een raadsel maar misschien valt het kwartje bij mij nog wel een keer. ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De stijlfiguren werden verkeerd opgepikt, Marietje.
Aha! Een Tja- invulling van de opdracht! En dan de warmte de schuld geven!!! :p

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Groningen, niets mee hoor. Net zoals de warmte naar de kop kan stijgen, zo stijgt dit verhaal in stijl. Noord gaat omhoog, Zuid omlaag, duuuuus.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, ik lees je altijd om reden van je specifieke humor en ben vaak te bezwangerd door de hitte om je van een coole reactie te voorzien. Vaak geef je je eigen interpretatie aan 'opdrachten' waardoor je onderscheidend bent.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Weet je, Mili. Dat doe ik niet bewust. Ik heb gewoon moeite met regels. Zo gauw ik ga schrijven vergeet ik die.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat humor en leedvermaak geen stijlfiguren zijn. Maar het is wel helemaal jou stijl. Altijd fijn om te lezen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond toch een paar metaforen verstopt in de opmerkingen. Heerlijk, dat dubbele en het misverstand. Ik ben jaloers op jouw gevatte en klungelige personages.