Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht: Schrijf waar je bang voor bent

Ik heb van genoeg schrijvers gehoord dat je moet schrijven wat je bang maakt. Het leek me niet meer dan een leuk idee, totdat ik er zelf mee te maken kreeg en ontdekte dat het waar is. Alleen door uit je comfort-zone te gaan en grenzen over te gaan, groei je als schrijver en vind je plezier

De manier om je angst te overwinnen met de pen is door te schrijven. Schrijf de hele tijd. Geniet van je eigen woorden. Houd je niet bezig met grammatica of spelling. Iemand anders kan door je tekst gaan en al die foutjes eruit halen, maar niemand kan vertellen wat jij hebt te zeggen.

Schrijf daarom voor vijftien minuten iets waar je bang voor bent, zij het stilistisch of inhoudelijk. Een situatie die je angst aanjaagt, een controversieel onderwerp waar je niet over durft te schrijven, een stijl of een vorm waarvan je niet zeker weet of je het kan doen en hem daarom maar ontwijkt.

Ontdek waar het verhaal je heen leidt. Als je klaar bent, deel dan je oefening hier (vergeet niet de titel van de opdracht te vermelden in de onderwerpregel) en als je een bericht achterlaat, laat dan ook wat reacties achter bij anderen.