Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #19 - Zoektocht

Dit is de eerste keer dat ik deelneem aan de wekelijkse schrijfopdrachten. Ik schrijf nog niet zo lang dus feedback is zeker welkom. Hier is mijn opdracht voor deze week: “Verdorie,” vloekte Torsten. Hij keek over zijn schouder om te zien of er niemand naast hem reed, stuurde zijn motorfiets naar de pechstrook en bracht hem tot stilstand. Hij draaide het gevaarte om en reed langzaam een stukje terug langs de kant van de snelweg terwijl hij aandachtig de verschillende rijstroken afspeurde. Het vizier van zijn helm stond open en hij veegde met zijn lederen handschoen wat snot van onder zijn neus dat was blijven hangen na zijn niesbui. Torsten klikte zijn helm los en zette hem op het zadel van zijn motorfiets. Hij streek zijn grijze haar uit zijn ogen en drukte zijn bril weer wat verder op zijn neus terwijl hij naar de snelweg tuurde. Toen zag hij het. Het lag in het midden van de derde rijstrook. Een auto kwam aangereden en reed eroverheen. Gelukkig was het klein genoeg en werd het niet geraakt door de autobanden. Torsten begon wild met zijn armen te zwaaien. “Hee, kijk uit! Kijk uit!” riep hij terwijl hij de chauffeur gebaarde om af te remmen. De automobilist ging iets trager rijden maar stopte niet. Torsten liep naar de rand van de baan, keek naar links om te zien of er iemand aankwam en liep de eerste rijstrook op. Hij zag in de verte een nieuwe auto opduiken en hij begon opnieuw teken te doen naar de bestuurder. De wagen remde af maar de chauffeur begon luid te toeteren. “Ja, ja, zie je dan niet dat ik iets belangrijks kwijt ben, wegpiraat!” riep hij de bestuurder toe, die hem natuurlijk niet kon horen. De auto stond nu bijna stil en blokkeerde de rest van het verkeer op de rijbaan. Torsten besloot zijn kans te wagen. Hij keek opnieuw naar links en schoot toen als een haas het derde rijvak op, raapte op wat hij tijdens zijn niesbui verloren had, negeerde het toenemende getoeter van de bestuurders en liep zo snel hij kon weer naar de pechstrook. Opgelucht wandelde hij naar zijn motorfiets, stofte het kunstgebit dat hij net had opgeraapt vluchtig af en stak het weer in zijn mond.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ontzettend leuk. Knap geschreven. ... wat snot van onder zijn neus, klinkt wat vreemd. Misschien wat snot onder zijn neus weg, dat door ... ... hij zag in de verte een nieuwe auto - Ik zou van nieuwe een andere maken. Mooi dat het voorwerp zo laat duidelijk wordt gemaakt. U bent door naar de volgende ronde.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, lekker voorwerp om te verliezen ;-) Wat ik moeilijk voor te stellen vond, was hoe druk het was op de weg. Eerst las ik het als: geen verkeer, met een enkele auto, daarna schreef je over toenemend getoeter. Daartussen 'zag hij in de verte een nieuwe auto opduiken', wat impliceert dat er maar één aankomt. Meestal is het best druk op wegen van tenminste drie rijbanen, misschien kan je duidelijker maken hoe druk het (niet) is. Maar knap gedaan!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: bedankt voor je fijne commentaar. Ik twijfelde zelf wat over het "snotstukje" maar ik wou op één of andere manier duidelijk maken dat hij zijn kunstgebit kwijt was geraakt door te niezen. @Lena_vw: nu je mij erop gewezen hebt, zie ik ook dat die omschrijving wat verwarrend en niet helemaal consistent is. Bedankt voor je reactie! Andere reacties zijn nog steeds welkom!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, lekker snotstukje. Helaas kan dat behoorlijk realistisch zijn. Vertel Hp dat hij in vervolg niet meer speelt met zijn kunstgebit onder het motorrijden. Levensgevaarlijk. Heel erg leuk gedaan!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Naast dat het voor mij ook niet duidelijk is hoeveel auto's er nou zijn dus hoe druk het er is, vraag ik me ook af hoe hij in godsnaam zijn motor kan keren terwijl hij al op de vluchtstrook zit. De draaicirkel is te groot voor puur een vluchtstrook. Dus dan zou hij tig keer heen en weer moeten steken op een strook waar vaak veel troep ligt en waar je dus eigenlijk nog niet eens met de motor wil rijden. En dan moet hij als hij zijn kunstgebit heeft weer tig keer steken om weer met zijn neus de goede kant op te staan... Makkelijker (en ietwat veiliger, ondanks zijn stunt van de snelweg oprennen) is als hij even over de vangrail heenklimt, daarlangs terugloopt/holt en daar waar zijn gebit is gevallen er weer overheen gaat. Mij is trouwens ook niet duidelijk wat voor helm hij opheeft. Wegens dat expliciete "vizier open" verwacht ik dat de rest dicht is. Dus een integraalhelm of een gesloten systeemhelm. Knappe jongen als hij dan zijn kunstgebit er per ongeluk uit kan werken. Klopt het dat jij geen motor rijdt zelf?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is goed geschreven. wat een drama, je kunstgebit verliezen! Ik zou er ook de snelweg voor zijn opgewandeld.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Deleveraux, zo tussen de schrijfopdrachten! Leuk geschreven. Complimenten voor zo'n 1e opdracht. Direct gebruik van verleden tijd, verschillende leestekens etc. Wat mij opvalt is: Hij zag in de verte een nieuwe auto opduiken en :? hij begon opnieuw teken te doen :? naar de bestuurder. Verder vlot te lezen, ook bijzondere naamkeuze Torsten .

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mijre Gidet: Ik ben inderdaad zelf geen motorrijder en ik zal eraan denken om in volgende verhalen de details beter op te zoeken en uit te werken want ik begrijp dat het storend is als die niet kloppen. Aan de rest: bedankt voor jullie reacties en verbeteringen. Zo leer ik langzaam bij.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk gegeven en grappig uitgewerkt. Door het woord 'lederen' vermoedde ik al dat het om een wat oudere man ging. Wat erg om je kunstgebit te verliezen tijdens een niesbui, dus ik kan me wel iets voorstellen bij de wanhoop van je hoofdpersoon. Net als Mirte heb ik vraagtekens bij de auto die "opduikt" en "hij begon opnieuw teken te doen". Dat heeft niet zozeer te maken met het feit dat je geen motorrijder bent, maar is eerder een een verkeerd gebruikt woord. Mogelijk bedoel je dat de auto "opdoemt" in de verte en dat je bij "teken te doen" bedoelt dat hij opnieuw tekens begon te geven?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Deleveraux, hier heb ik van genoten. Wat een humor om op het idee te komen: een kunstgebit verliezen op de motor. Met een bijzondere invalshoek krijg je meestal een prachtig verhaaltje! Ga zo door! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Blij dat ik zag dat ik jouw verhaaltje nog niet gelezen had! Goede opbouw met een lachwekkend plot! Eens met de vorige tips dat de werkelijkheid anders is dan hier beschreven. Het stukje is erg uitvoerig beschreven wat in mijn ogen korter kan, dan leest het sneller en houdt de lezer zijn aandacht vast. :thumbsup: Een zeer geslaagde eerste schrijfopdracht, ik kijk uit naar jou andere invullingen! Welkom!