Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#19 Zoektocht: De laatste plek

De laatste plek Met mijn vingers tast ik de binnenkant van mijn jaszakken af. Omdat ik daar niet vind wat ik zoek, verplaats ik mijn handen naar mijn broekzakken. Weer niets. Waar heb ik dat ding dan toch gelaten? Nogmaals voel ik in alle zakken, waarin ik nu slechts de bevestiging vind dat hetgeen ik zoek zich daar niet bevindt. Iemand tikt op mijn schouder. Ik kijk om en zie een man van middelbare leeftijd me ongeduldig aankijken. Achter hem staan nog meer mensen te wachten totdat ik de weg vrij heb gemaakt. De man in het pak stapt vooruit en duwt me aan de kant. Ik kijk jaloers toe hoe hij wel de barrière kan kruisen die me scheidt van mijn bestemming. Een blik op een van de klokken leert me dat ik nog vier minuten heb om dat rotding te vinden. Voor de derde keer controleer ik mijn zakken. De rij die achter me was ontstaan, lost langzaam op aan deze kant van de grens, om aan de andere kant uiteen te spatten en zich als een olievlek over de ruimte te verspreiden. Kon ik me maar bij die mensen voegen. Ik kijk om me heen. Tien meter verderop zie ik mijn laatste hoop om verder te komen, zij aan zij staan. Zodra ik voor een van de gele automaten sta, zoek ik in mijn portemonnee naar mijn bankpas. En dan zie ik hem. Zoals altijd vind ik datgene wat ik kwijt was op de laatste plek waar ik zoek. Al die tijd zat hij gewoon in mijn portemonnee. Rennend baan ik me een weg door de menigte. Zodra ik met behulp van mijn OV-chipkaart aan de andere kant van de poortjes ben beland, blijkt mijn zoektocht toch voor niets te zijn geweest. De omroepinstallatie schalt door de stationshal en meldt dat mijn trein niet rijdt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Das dan dikke vette pech. Stomme treinen. In principe vind ik het een leuk verhaal. Je hebt een fijne schrijfstijl. Maar... De eerste alinea vond ik dubbelop. Dezelfde zoektocht geschiedt twee keer. Naar mijn idee was een keer voldoende. Neemt niet weg dat het, zoals ik al schreef, een leuk verhaal is (ook dubbelop trouwens).

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt inderdaad een erg fijne schrijfstijl. Het leest vlot en prettig, al vond ik dat je wel erg vaak in je broekzakken keek. Dat mocht van mij wel een keertje minder zijn. Maar dat neemt niet weg dat ik het met plezier gelezen heb. Tijdens de derde alinea had ik door wat je kwijt was, zonder dat je het voorwerp genoemd had. Goed gedaan.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de reacties. Toen het verhaal vorm begon te krijgen in mijn hoofd, was er ook nog een rugzak die binnenstebuiten werd gekeerd door de hoofdpersoon. Die rugzak is tijdens het schrijven dus ook ergens zoekgeraakt (wat weer een heel ander verhaal zou kunnen zijn ;) ). Nu teruglezend, denk ik dat het verhaal inderdaad nog iets sterker had kunnen zijn wanneer die jas- en broekzakken wat minder werden doorzocht en er nog wat extra bagage was die ook aan een inspectie werd onderworpen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het opgejaagd worden door de rij achter je, die paniek die je dan overvalt. Goed weergegeven! :thumbsup: Eens met #1 m.b.t. de dubbelingen. Ik begrijp alleen niet waarom de zoektocht niet voor niets is geweest als de trein toch niet rijdt en het gevonden voorwerp, de OV kaart, uiteindelijk niet nodig is? Graag gelezen deze situatie die ik herken bij de betaalautomaat van een parkeergarage! :)

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe herkenbaar! Toevallig ook op Eindhoven centraal? Persoonlijk vind ik het drie maal zoeken in de zakken niet overbodig, misschien hoogstens op een andere manier verwoorden? Het is immers de enige plek waar die kaart gebleven kan zijn. Leuk geschreven.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Vlot geschreven. Ik ben het met de anderen eens dat het een leuk verhaal is, maar drie keer in de zakken zoeken?. Domme jongen, hoor, als hij hem altijd in zijn portemonnee heeft.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven! 3 keer zoeken is idd wel veel, maar ik geloof dat iedereen zich er wel eens op betrapt om vaak te zoeken en het een 3e keer pas werkelijk te vinden. Eigenlijk als je het zoeken al hebt opgegeven ...

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Toevallig ook op Eindhoven centraal?
Het kan ieder station zijn. Maar bij het schrijven had ik het station van Woerden in gedachten, waar de poortjes al een paar maanden dicht zijn :).
Domme jongen, hoor, als hij hem altijd in zijn portemonnee heeft.
Dit keer zit hij in de portemonnee. De zin 'Zoals altijd vind ik datgene wat ik kwijt was op de laatste plek waar ik zoek.' verwijst in het algemeen naar de enige zekerheid die je hebt als je iets kwijt bent ;).
Leuk geschreven! 3 keer zoeken is idd wel veel, maar ik geloof dat iedereen zich er wel eens op betrapt om vaak te zoeken en het een 3e keer pas werkelijk te vinden. Eigenlijk als je het zoeken al hebt opgegeven ...
Ik bezondig me daar ook wel eens aan hoor. Dan kijk ik meerdere keren op dezelfde plek om er zeker van te zijn dat ik daar wel goed gezocht heb ;).