Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#19 Verstoppertje

Ik ga eigenlijk liever niet bij vreemden. Ik weet niet waarom. Misschien omdat ik niemand durf te vragen waar het is. Omdat het gênant is. Het gaat niemand wat aan dat ik móét. Maar nu kan het niet anders. Als ik nu niet ga, doe ik het in mijn broek. We spelen juist verstoppertje. Met haar hoofd in een fauteuil telt Anne tot honderd. Iedereen zoekt een plekje. We mogen door het hele huis, behalve op zolder en ook niet in de keuken. Maar verder overal. Ik blijf dralen voor de keukendeur. Als ik zeker weet dat niemand kijkt, glip ik naar binnen en fluister de mama van Floortje mijn vraag in het oor. Ze glimlacht naar me en zegt: ‘De wc is op de gang. Tweede deur rechts.’ Ik ga naar de gang en duik de wc in. Doe snel de deur dicht en zoek naar het lichtknopje. Tast met mijn handen langs de muren, maar vind het niet. Ik kruis mijn benen stevig over elkaar en voel nog eens. Ik houd het bijna niet meer. Razendsnel doe ik mijn broek uit. Ik vind de toiletpot en laat me erop vallen. Opgelucht laat ik het water stromen. Mijn ogen beginnen al wat aan het donker te wennen. Ik vind het toiletpapier en als ik klaar ben, sjor ik mijn kleren weer op hun plaats. Juist als ik tevoorschijn wil komen, vliegt de deur open en zie ik Anne. ‘Zit je dáár!’ roept ze uit. Ze rent terug naar de fauteuil en tikt hem aan. ‘Buut Maartje!’

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, Wat een vermakelijke tekst! Hij is helemaal 'rond' voor me. Aanvankelijk dacht ik dat het toiletpapier zoek was en dan.... dan die verrassende, leuke ontknoping. Het is helemaal in lijn met je verhaal. Grappig detail: eerst dacht ik dat de 1e zin niet volledig was en al gauw werd het me helder. Leuk, om zo verrast te worden. Alleen de zin: Het gaat niemand wat aan dat ik móet,' vind ik minder bij een kind passen. Ik had verlegenheid hier meer op zijn plaats gevonden. Maar, dat is een kwestie van smaak. Beeldend ook hoe ze met gekruiste benen in de wc staat. Kortom: genoten.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, je zoektocht is het toilet dat je niet altijd kunt vinden. De gekruiste benen zijn voor ieder meisje/vrouw zó herkenbaar. Leuk je gelezen te hebben. Wél de volgende keer de deur dichtdoen, dan had je wellicht verstoppertje kunnen winnen.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een vlot geschreven verhaal. Ik weet niet waarom je je moet schamen als je naar het toilet vraagt. Nou ja, ieder mens is anders.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Een leuk verhaal. Origineel ingevuld de dubbele vondsten ( het toilet, wc papier, de verstopper!) Het leest vlot. Ik zou het op een tegeltje schrijven, men heeft het in een poep en een scheet gelezen! :p

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle feedback. @JoanneE: Ik begrijp je opmerking. Verlegenheid zou inderdaad kunnen ipv gênant. Misschien eerder nog: omdat ik me schaam. Maar omdat ik twijfel, laat ik het toch maar even zo staan. @Mili: Dank voor de tip. Maar als Maartje in het donker ook nog naar het slot had moeten zoeken, werd het verhaal te lang :) @Marietje: dank. Er is inderdaad in bijna iedere zin wel iets kwijt. Om te beginnen Maartjes zelfzekerheid :) @Tja: Je hebt gelijk, maar je weet soms niet wat (mensen)kinderen zich allemaal in hun hoofd halen ... @Johanna B.: ik begrijp je eerste opmerking niet goed. Wil je me op weg helpen?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Er valt niets op te merken aan dit verhaal. Mijn inziens valt het alleen te complimenteren, daardoor is het niet echt feedback.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven én herkenbaar. Bij vreemden vragen naar de wc is ook niet iets wat ik graag doe. En vroeger (of, nouja, een tijdje geleden ;) ) toen ik nog verstoppertje speelde moest ik hem altijd zijn, tot honderd tellen. Maar omdat alle meiden uit mijn straat ouder zijn dan mij, verloor ik altijd. Ik kreeg geen kans om iemand af te buten en dan kon ik wéér tot honderd tellen... In ieder geval, vlot geschreven, misschien maar goed ook dat ze het lichtknopje niet kon vinden. Anders was ze er waarschijnlijk sneller bij geweest. Nu komt ze precies op tijd.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Complimenten voor de opbouw van je verhaal. Eerst dacht ik, makkelijk ze zoekt het toilet, maar net toen ik het dacht kwam de grappige twist. Leuk!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven. Ik begrijp heel goed dat een jong kind niet naar de wc durft te vragen. Stel je voor dat anderen zouden weten dat je naar het toilet moet.