Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #19 - Kwijt

Nog vijf minuten. Dan moet ik hem hebben. Waar kan dat ding toch zitten? Ongeveer alle laden heb ik al doorgespit. Ik heb gezocht op mijn kamer, in de keuken en zelfs in de badkamer. Uiteindelijk ga ik op de grond zitten. Denken. De vragen aflopen die normaal gezien altijd tot de oplossing leiden. Wanneer heb ik hem voor het laatst gebruikt? Waar leg ik hem normaal gesproken altijd? Ik pak mijn portemonnee. Die heb ik net ook al leeg gehaald, maar tegen beter weten in doe ik het nog eens. Uiteraard zit hij er niet in. Wanhopig probeer ik een alternatief te bedenken om toch nog op tijd te kunnen komen. Mijn vader is al vertrokken, die kan me niet meer brengen, en als ik ga lopen kom ik veel te laat. Ik sta weer op en tast in mijn broekzakken. Linksvoor zit niets. Rechts voel ik mijn mobieltje, een verdwaald muntstuk en... Ja hoor. Eigenlijk had ik hem de hele tijd al bij me. Ik trek mijn buskaart achter de gsm vandaan, stop hem in mijn portemonnee en vertrek. Nog net haal ik de bus. Gelukkig kom ik toch op tijd op school voor het examen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat zijn ook typisch van die dingen die je altijd kwijt raakt. Gelukkig vind hij de buskaart op tijd. School ervaart het vermoedelijk als een slecht excuus. Ik was niet op mijn examen omdat ik mijn kaartje kwijt was. Ik vind dat je een fijne schrijfstijl hebt. Ook is het een realistisch verhaal. Heel knap gedaan! PS. Je moet even het nummer van de opdracht aanpassen (19). Het is jammer als je verhaal over het hoofd wordt gezien.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verdwenen OV-chipkaart. Hoe vaak is mij dat ook wel niet overkomen. Wanneer het regent dat het giet, er een harde wind staat en je eindelijk eens van jezelf met de bus mag, is dat rotding altijd kwijt. Het is een kort verhaaltje maar dat neemt niet weg dat het vlot is en er een bepaalde spanning in zit. Goed gedaan.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
PS. Je moet even het nummer van de opdracht aanpassen (19). Het is jammer als je verhaal over het hoofd wordt gezien.
Bedankt, dat was even een foutje van me. En ook bedankt voor de positieve reacties tot nu toe.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed helder verhaal! Typisch een jong iemand die op de grond gaat zitten. Goede opbouw en ik voel de opluchting. Is de HP geslaagd? ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha. Leuk. Wel weer een jongen die het niet kan vinden, hè? Ik snap het wel. hij was zenuwachtig voor het examen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi dat je de rust omschrijft en afgaat welke mogelijkheden en nog meer zijn. Alles altijd voorbereid voor een examen behalve de vindplek van het ov. Dat waar het allemaal mee begint. Ik hoop dat je geslaagd bent !

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een veel voorkomend probleem heb je heel goed verteld. Je hebt in dit stukje een leuke schrijfstijl te pakken. Luchtig en makkelijk leesbaar.