Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #18 -

"Buurman en Buurman" Als de livestream op mijn laptop voor de zoveelste keer deze minuut vastloopt, besluit ik het op te geven. Laat maar. Dan niet. Volgende keer beter, zou mijn moeder zeggen. Ik zoek mijn vuile vaat bij elkaar en laat mijn soepkom balanceren op een onbijtbordje. De laatste keer dat ik achter mijn bureau vandaan kwam om de afwas te doen is ook alweer even geleden. Terwijl alles rinkelt en schudt loop ik naar de keuken en bereik nog net op tijd het aanrecht om te voorkomen dat mijn IKEA-servies de grond raakt. Buiten is het nog altijd stil. Eerst afwassen? Of eerst verder met de schoolopdracht waar ik al drie uur –inclusief het livestreams verversen- mee bezig ben? Ik laat het koude water de korrels hagelslag in bruine pap veranderen en slof terug naar mijn naar tomatensoep ruikende slaapkamer. Voor de zekerheid heb ik het raam op een kier gezet. De vorige drie wedstrijden hoefde ik niet eens te kijken om de stand te volgen, maar deze keer is het akelig stil gebleven. Afgezien van de oeeeh’s en aaaah’s houden mijn buren zich rustig. Ik geef mijn laptop nog één kans om me een meelevende burger te laten voelen en sla als dat niet lukt een willekeurig boek open. Nog geen letter later klinkt er een klap op de muur. ‘Jaaaaaaaaaa!’ galmt de stem van mijn buurman door de dunne flatwand. ‘Goaaaaaaaal!’ Ik veeg mijn boek van het bureau en tik struikelend over mijn eigen vingers "www.NOS.nl" in. Het beeld, eerst wazig, dan scherp, toont me de tussenstand: 1-1. ‘En nu wordt het echt spannend, dames en heren. Zal Nederland-? Zouden ze echt nog-?’ Ik hang zo dicht op het scherm dat ik er hoofdpijn van krijg en zucht als het beeld na nog geen drie minuten weer op een naar zijn knie grijpende voetballer blijft hangen. Er zal toch wel niets meer gebeuren, zeg ik tegen mezelf. Maar terwijl ik mijn boek weer van de grond raap, de goede bladzijde opzoek en me weer over de letters buig, bewijst mijn buurman me het tegendeel. 2-1.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke titel en mooi verhaal. Ik struikel een beetje over deze zin:
Ik veeg mijn boek van het bureau en tik struikelend over mijn eigen vingers NOS.nl in.
Misschien ligt het aan het ontbreken van komma's tussen: tik en struikelend / vingers en NOS.nl Verder mijn complimenten voor de orginele invulling van de opdracht en het toepassen van de knie.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke titel en mooi verhaal. Ik struikel een beetje over deze zin:
Ik veeg mijn boek van het bureau en tik struikelend over mijn eigen vingers NOS.nl in.
Misschien ligt het aan het ontbreken van komma's tussen: tik en struikelend / vingers en NOS.nl Verder mijn complimenten voor de orginele invulling van de opdracht en het toepassen van de knie.
Ah, bedankt! Ik heb het een beetje veranderd, hopelijk is het zo iets duidelijker! Dank je! (:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las totaal over de verwerkte knie heen want jij had mij gepakt in dit verhalende kijkje van slechts een aantal minuten. Goed gedaan zoals jij inzoomt in de belevenissen van de studerende HP. Vlot geschreven en dus met plezier gelezen! Het allermooiste vind ik dat er geen voor of na geschiedenis nodig is in deze situatie. De situatie is volledig duidelijk, ik mis geen informatie en er is geen overbodige informatie gegeven. Door de kleine subtiele toevoegingen ( IKEA servies, dunne flatwand) krijg ik als lezer het complete beeld. Knap gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Das wel een heke rottige internetverbinding. Misschien moet HP haar buren gaan betrekken in haar schoolwerk. Dan kunnen ze dat ook hardop gaan schreeuwen :-) Heel mooi gevonden. Ook heel aangenaam om te lezen. Knap hoor!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heet herkenbaar, het kunnen volgen van een wedstrijd door het gejuich van de buren. Mooi opgetekend huiselijk tafereel. De desinteresse staat mooi tegenover het gejuich van de buren.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent duidelijk geen voetbalfanaat, maar je hebt van het onderwerp toch een leuk, goed leesbaar verhaal gemaakt. Mijn complimenten. julesdulac.nl

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuk verhaal. Vooral dat struikelen over je vingers. Overkomt mij ook regelmatig.