Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#18 Vuurwerk

In het café kun je een speld horen vallen. Vlak na de 0-1 van die verdomde Mexicaan was de sfeer nog vrij goed, maar nu het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter nadert, wordt het steeds stiller. Dit kan toch niet? Elk land is toch ondergeschikt aan Nederland? Die overtuiging lijkt ondertussen te hoog gegrepen. Hoewel... Is het een illusie dat Mexico steeds verder terug wordt gedrongen, of is het allerlaatste sprankje hoop toch nog niet vervlogen? Het laatste blijkt waar. Wanneer ‘Ons Wesley’ de bal eindelijk op de goede plek krijgt, is de hoop op winst volledig terug. Zes minuten komen er bij. Dat lijken er heel wat, maar ze zijn toch geen garantie voor een doelpunt. En al zeker niet als te bedenken valt dat Oranje in de vorige négentig minuten nog maar eenmaal kon scoren. Maar in het café lijkt niemand daar aan te willen denken. Verschillende namen worden gescandeerd in de ruimte die voor enkele gevoelige oren te klein is geworden. Zou het dan toch nog kunnen? En dan gebeurt het. De Mexicanen staan constant in de weg en als er dan een Nederlander struikelt over een Mexicaanse knie die toevallig net in het strafschopgebied rondhangt, ziet de scheidsrechter maar één waardige straf. Oranje mag het eens proberen vanop elf meter. In het café en ver daar buiten wordt alvast gejuicht. Niemand kan zijn voorpretjes bedwingen. Natuurlijk gaat die bal er in! Toch? En inderdaad. Even nadat het toestemmende fluitsignaal van de scheidsrechter het café binnengedrongen is, wordt de bal keihard in het doel getrapt. De winst is eindelijk binnen. Als het even later het eindsignaal geklonken heeft, ontploft heel het land. Figuurlijk dan toch. Maar als Oranje dit vuurwerk op het voetbalveld nog even volhoudt zal na de finale in Nederland ook letterlijk menig vuurpijl de lucht in geschoten worden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet waarom, maar dit stukje leest voor mij anders dan de anderen. Misschien komt het wel doordat je me erg veel vertelt... Toch vind ik het lekker lezen, alhoewel ik graag meer had willen weten over je omgeving. Hoe het café eruitziet, de mensen die om je heen staan en de sfeer die er hangt. (Moet vanop niet vanaf zijn?)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit het verhaal van een regelmatige voetbalkijker? Het is bijna een wedstrijdverslag. Wel heel goed geschreven. Ik zie uit naar een volgend verhaal!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet waarom, maar dit stukje leest voor mij anders dan de anderen. Misschien komt het wel doordat je me erg veel vertelt... Toch vind ik het lekker lezen, alhoewel ik graag meer had willen weten over je omgeving. Hoe het café eruitziet, de mensen die om je heen staan en de sfeer die er hangt. (Moet vanop niet vanaf zijn?)
Om iedereen een beetje een inzicht te geven van wie ik ben; Ik ben een middelbare scholier uit Vlaanderen. Dat verklaart gelijk de laatste opmerking, 'vanop' wordt hier altijd gebruikt. En ik schrijf altijd erg to the point, wat er voor zorgt dat ik inderdaad heel veel info in die 300 woorden stop. De omgeving heb ik vooral zo weinig beschreven omdat ik dit verhaal verzon en enkel de grote lijnen van de setting heb bedacht. In ieder geval, bedankt voor de positieve reacties, ook aan de twee anderen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk wedstrijdverslag. Leest makkelijk. Volgende keer zou ik wel graag wat sfeer lezen. Maar ga in ieder geval zo door. Je kan er veel van leren. Doe ik ook elke keer weer als ik een stukje ingestuurd heb. julesdulac.nl

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt een verslag van de wedstrijd en minder de focus op wat er met de hoofdpersoon gebeurt op dat moment. Daardoor wordt het wat minder een verhaal over wat er gebeurde tijdens de wedstrijd. De aandacht van deze persoon is namelijk gericht op de wedstrijd. Mooi verslag, goed gedaan en dat voor een middelbaar scholier. Knap!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een goed omschreven gedachtegang van een kijkende Oranje supporter! Helder beschreven in juiste bewoording. Het stuk leest vlot. Hier ben jij aan het goede adres om van alles te kunnen leren op schrijfgebied dus welkom! Jij hebt een goede start gemaakt! :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om iedereen een beetje een inzicht te geven van wie ik ben; Ik ben een middelbare scholier uit Vlaanderen. Dat verklaart gelijk de laatste opmerking, 'vanop' wordt hier altijd gebruikt. En ik schrijf altijd erg to the point, wat er voor zorgt dat ik inderdaad heel veel info in die 300 woorden stop. De omgeving heb ik vooral zo weinig beschreven omdat ik dit verhaal verzon en enkel de grote lijnen van de setting heb bedacht.
Ah! Vandaar de vanop dus, heb ik weer wat geleerd :) Wat leuk dat jij ook een middelbare scholier bent! Ben ik niet meer zo heel erg alleen tussen al die grote mensen ;) Welkom op het forum!