Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#18 Laatste minuten

We zitten met zijn drieën op de bank. Voor de tv. Met het hoofd in de handen en de ellenbogen op de knieën. En bereiden ons voor op de wissel die we over pakweg een kwartier moeten gaan maken: het oranjegevoel eruit, het rode duivelssentiment erin. De tweede keuze als schrale troost. We tellen de minuten af. Nog zeven. En dan dat schot van Wesley Sneijder, de bal linea recta in het doel. We veren op. Het kán dus nog! De spanning op de thuisbank stijgt. Minuten worden omgerekend naar seconden. En dan ligt-ie daar ineens. Arjen Robben. Op de grasmat. Precies binnen de lijntjes. Het ging zodanig vlug dat we het niet eens zagen gebeuren. Voor we van onze verbazing zijn bekomen ligt de bal al op de stip. We zien hoe Huntelaar zich opstelt achter de bal, zijn ogen gefixeerd op het doel. En hoe Mexicanen op de tribune hun gezicht verbergen achter hun handen. Wéten die niet dat Hollanders zo’n strafschop meestal missen? En dan die aanloop. Dat schot. Het doelpunt. Armen gaan omhoog en onze zoon rent met een oude scheepstoeter naar het terras om zijn vreugde over Brussel uit te blazen. ‘Had je het gedacht?’ vraag ik aan mijn echtgenoot. ‘ ‘k-Nie,’ zegt hij. ‘En jij?’ ‘Eerlijk gezegd … ‘k-Ook-nie.’ En nu kijken we uit naar onze gedroomde halve finale: Nederland-België. Als die droom uitkomt, kan de Cup ons bijna niet meer ontgaan. Dus: ‘Hup Holland hup!’ En als dat teveel gevraagd is: ‘Vive les Diables Rouges!’

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, Leuke vondst! Graag gelezen, ja Belgie - Nederland daar hoop ik ook op, blijft het gemoedelijk. (Zal wel weer de ander buur worden).

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed geschreven en wat een originele vondst om zo die knie erin te verwerken. Ik hoop zelf ook op België-Nederland, en dat Nederland dan moge winnen natuurlijk! :D

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe leuk Annetteke, je bent een echte pro en je liet de spanning in je tekst stijgen zoals in de wedstrijd. Originele invulling van de knie; deze had nog niemand bedacht.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anneteke, Mooie weergave van de beleving van een voetbalavond. Je bouwt de spanning heel goed op door korte zinnen achterelkaar. Even beleefde ik de wedstrijd opnieuw en kan ik alleen maar een kaart met een gouden randje voor je opsteken. Goed gedaan!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jouw enthousiasme is voelbaar. De korte zinnen achter elkaar leest vlot en er zit een goede opbouw in waardoor het spannend wordt. Lijkt me lekker om twee favorieten te hebben maar jullie gaan nu zeker 100% voor Nederland? ;)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle reacties. Heerlijke avond gehad gisteren :), alhoewel oprecht spijtig voor België. O ja, ik zag zelf nog een foutje: 'ellenbogen' moet 'ellebogen' zijn. Je moet de spellingscontrole van de computer niet altijd geloven ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor alle reacties. Heerlijke avond gehad gisteren :), alhoewel oprecht spijtig voor België. O ja, ik zag zelf nog een foutje: 'ellenbogen' moet 'ellebogen' zijn. Je moet de spellingscontrole van de computer niet altijd geloven ;)
Mijn spellingscontrole haalt elle bogen uit elkaar! Dus inderdaad zelf gezond verstand blijven gebruiken! :p Mijn nek zit nog vast van de spanning van gisterenavond maar we zijn door! :D