Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #16 Fiets.

Mooi rood en uitdagend kijk je me aan op de eerste zomerdag. Blinkende spaken en glimmende velgen. Al trillend leerde ik jou kennen, al wiebelend het onbekende tegemoet. Trots draag je mij op een plateau van gitzwart leer. Mijn steun en toeverlaat zit achterop de bagagedrager met haar benen vastgeklemd onder de snelbinder. Haar rug leunend tegen de veren van mijn zadel. De wind speelt met mijn lange blonde haren om jou heen en brengt mij in onbalans. Stralend fiets ik door de zon. Mooi rood is de zware schooltas, die ik met moeite onder jouw snelbinders krijg. Geïrriteerd fiets ik voor dag en dauw met jou en luister geërgerd naar het zingen van jouw trappers. Zwoegend tegen de harde wind en onverschillig gooi ik je in het fietsenrek en vanzelfsprekend breng je mij aan het einde van de dag weer naar huis. Mooi rood doorlopen is de lippenstift op mijn gezicht. Ik trek mijn rok tussen de spaken uit en gooi jou neer langs de gracht. Uit het raam van de kroeg zie ik je staan, krom en versleten, half liggend op de weg. Ik verdoem je, met de bruine spaken en roestige velgen. Ik neem een slok en bral “Je doet me weinig goed”. Mooi rood is de tatoeage van de man die jou uit het water vist en naar jou lacht. Met zijn vingers rammelt aan jouw bel. Een liefkozend klopje geeft hij op jouw zadel en knippert met jouw licht. Vermoeid van het lopen ga ik jou voorbij en een verlangen naar jou steekt mijn hart. Ik behoor morgen tot een ander.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie herhaling van mooi rood. De perspectief die wisselt van vrouw naar fiets brengt me in verwarring. Past dit bij de hoofdpersoon? Een type dat verlopen raakt, zoals de fiets? De deugd behoort eerder tot de fiets of tot de redder van de fiets. Maar er valt mij nu even niets te binnen...

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe ik ook wende of keerde, deze opdracht wilde maar niet lekker lukken. Ik wilde m niet overslaan, onder het motto writer's block. Maar veel meer dan dat is het ook niet geworden.. Maarja...je kunt nu eenmaal niet áltijd pieken. ;-) Odile.. de deugd van een fiets is altijd de trouw. Maar uiteindelijk verliezen ze de trouw aan elkaar. Ongewild. Tja.....die is raak. Is ze echt geen fiets waard? Ook niet als ze er voortaan beter voor zal zorgen? Dank dames,...gauw door naar een nieuwe opdracht.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De herhaling is goed gevonden, zet een mooie sfeer neer. Voor mij zitten er wat onduidelijkheden in de tekst en een wisseling van perspectief. Misschien niet een piek verhaal maar wel een goede basis. Wegleggen en later er nog eens bij pakken, wedden dat het dan wel perfect wordt! ;)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Idrany, ik kan het niet volgen. Wie is bijvoorbeeld de steun en toeverlaat in de 1e alinea? Ik begrijp de overgang van de ene naar de andere alinea niet. Ik begrijp wel de man die jouw fiets gaat hergebruiken. Je was raadselachtig deze keer. De volgende keer lees ik je weer.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili....dat is de knuffel...of de pop. Elke kind heeft daarin n steun en toeverlaat die meegaat op de fiets. Zelf nooit zo ervaren? Dank voor je reactie. Daar kan ik wel wat mee. Zo ook voor marietje. Ondanks dat de opdracht naar mijn gevoel niet klopte, toch geplaatst. Ik denk dat je dan het meest leert waarom het niet lekker loopt en waar de onduidelijkheid ligt. Wees vooral kritisch. Zeg waar t op staat. Ik weet dat de regels vragen lief te zijn, en dat respecteer ik ten zeerste. Toch leer ik heel graag en dat heeft voornamelijk mijn voorkeur.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Indrany, ik heb nooit met een pop of zo rondgereisd. Wij verschillen. Dan vind ik je open; kritiek krijgen en reageren zoals je reageert. Ik ben het eens met je stelling.