Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Onmisbaar (#16)

Onmisbare fiets. De kleur van mijzelf bevalt mij niet. Ik houd van warme kleuren, zoals rood of blauw. Aardetinten horen niet bij mij. Ik wil opvallen. Dat lukt niet met een roestig karkas. Ooit glom ik als een spiegel. Nu zou ik mij willen verstoppen. Maar waar? Als ik naast een boom ga staan val ik, ondanks mijn roestige tint, toch op. Liever verschuil ik mij tussen mijn soortgenoten. Helaas ben ik niet meer zo jong, mijn ouderdom is mijn lot. Toch stel ik mij nog steeds in dienst van de samenleving tot ik er bij neerval. Ik zwerf door de hele stad. Het klimaat valt mij zwaar met al die regen, wind en zon. Soms zou ik ergens tegen aan willen leunen. Ik heb namelijk vaak pijn in mijn rug zoals de meesten op mijn leeftijd. Alles kraakt en soms knarsen mijn tanden. Zo af en toe maak ik een piepend geluid. Ook heb ik sinds kort last van schilfers die spontaan van mij afvallen. Het sjouwen wordt mij ook te zwaar. Nu hoor ik alweer een sissend geluid. De tweede klapband van vandaag. Gemma van Etten

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lot van de oudere fiets en ook van de oudere mens, helaas. Leuk stukje. De deugd zie ik niet zo snel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo PetraO, Bedankt voor je leuke feedback. De deugd in dit verhaaltje is dat (de fiets) zich in dienst stelt van de samenleving, m.a.w. er wordt regelmatig door derden van zijn fiets gebruik gemaakt. Groet, Knipoogje

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi het roestige gevoel van de fiets weergegeven. Het niet opgeven, doorgaan zie ik ook als een goede eigenschap. Graag gelezen!

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt je verplaatst in de emotionele ervaring van het ouder worden van een fiets. Zo is het bijna een toneeloefening. Dit kun je doen met alle voorwerpen als oefening. Vond je het leuk om te doen en heb je er wat van geleerd?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Odile, Bedankt voor je feedback. Ik vond het erg leuk om mee te doen en heb er zeker wat van geleerd. Wat leuk dat je een link hebt gelegd dat het bijna op een toneeloefening lijkt.