Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#16 Onmisbaar

Het is al enige maanden geleden dat ik voor het eerst hier in huis ben geïnstalleerd. Het doet me goed hier te zijn. Ik ben ontzettend blij dat ik mevrouw van Gelder kan helpen. Ze is op leeftijd en heeft weinig contacten in haar omgeving. Mevrouw van Gelder kijkt meerdere keren per dag naar mij om. ’s Morgens om 8 uur ga ik van start. Mijn handgrepen aan het stuur worden vastgepakt, een voet wordt op het ene pedaal gezet en de tweede volgt met moeite op het andere pedaal. Dan neemt ze plaats op het zadel. De toerenteller gaat lopen en we hebben alweer meer vaart dan vorige week. De operatie aan haar linkerknie lijkt geslaagd. Het is ook niet niks als je op je 85-jarige leeftijd door een auto wordt geschept op een rotonde. Het geheugen van mevrouw van Gelder is, door de val op haar hoofd, gelukkig niet aangetast. Over 4 uur denkt ze weer aan mij en starten we met de volgende sessie …

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal van een fiets? Een elektronische of een snorfiets/bromfiets (gezien de toerenteller) misschien? Een mooi verhaal. Ik denk ook dat hier trouw spreekt en behulpzaamheid.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij spreekt heel duidelijk behulpzaamheid uit het verhaal. Het schurkt tegen naastenliefde aan. Ik sluit me dus aan bij Johanna.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een oefenfiets in de woonkamer voor een oudere revaliderende dame. TROUW spreekt er inderdaad uit. Het klinkt alleen een tikje te NEDERIG. Kun je daar nog iets aan veranderen?

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen weer bedankt voor de feedback. Inderdaad een hometrainer met daarin verwerkt; trouw en behulpzaamheid. @Odile: Ik verwacht dat ik het ook enigszins nederig neer heb willen zetten en begrijp niet zo goed wat je te eraan vindt. Wat had je graag anders willen zien, waar mis je nog iets?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het komt bij mij als te nederig over. Een tikje eigenwijzer had ik mooier gevonden, maar weet je Jo-landa dat is nou smaak, en daarover valt niet te redetwisten. Het lijkt me ook moeilijk dat te doseren in de tekst.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na een snelle lezing dacht ik dat de ik-persoon een hulpverlener was maar nu bij de 2de lezing begrijp ik dat het om de hometrainer zelf gaat. Mooi en lief geschreven, met respect voor de 85 jarige.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nooit op die manier aan een fiets gedacht. hahaha....maar dat zal misschien de leeftijd zijn. Kort en makkelijk geschreven. Duidelijk verhaal. Zorgzaam houd de fiets haar in de gaten, maar ik twijfel aan de nederigheid. En hometrainer heeft nu eenmaal weinig te zeggen en kan door de standvastigheid van het apparaat niet eenvoudig een blokje om. Nederigheid is al wat er overblijft.