Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #16 - onmisbaar

Onmisbaar, En toch... Je maakt me soms bang, soms twijfel ik aan je, ik vraag me af hoelang het nog gaat, je maakt het me af en toe moelijk. Je bent al oud, je kraakt en rammelt, het is ouderdom dat weet ik ook wel. Ik denk er weleens aan om je te dumpen, gewoon ergens, dan ben ik van je af. Geen frustraties, geen zorgen, geen extra kosten als je weer eens extra zorg nodig hebt. Maar toch... Zonder jou ben ik nergens , wordt het leven wat lastig, ik zal je missen...dat meen ik echt! Je bent makkelijk en staat, in welke staat dan ook, altijd voor me klaar. Zoveel goedkoper, zo wendbaar en snel en ach een rammeltje hier en daar...ik mag ook niet klagen. Ik moet toegeven, ben hartstikke blij met je! Mijn fiets, waar ben ik zonder in de grote drukke stad? Nergens! Een ode aan mijn rammelbak, mijn fiets, voor mij onmisbaar.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
DANKBAARHEID lees ik in deze reactie voor de fiets, en hoe beter dankbaarheid te uiten dan in een ode? Heldere zinnen, klare taal. Mooi afwisselende zinsconstructies. Niet te vaak fiets herhaald.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig; doelbewust heb ik vooraf niet de andere inzendingen gelezen. En.... tot mijn verrassing (leuk!) heb ik dezelfde invalshoek als jij gekozen. Ik lees dankbaarheid; blij zijn met wat je hebt. :) Mooi geschreven.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven. Bij : Zonder jou ben ik nergens , wordt het leven wat lastig, ik zal je missen...dat meen ik echt! zou ik persoonlijk "ik zal je missen met een nieuwe regel beginnen. Leest net ietsje makkelijker. En de deugd is naar mijn idee vergeten dankbaarheid. En idd, toch wel tof dat die barrel bestaat.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk bedacht! De eerste zinnen klinken heel poetisch, je zou er zonder veel aanpassingen een gedicht van kunnen maken!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel :-) Dank je voor de tip Indrany, ik ga het eens proberen en kijken hoe het leest en schrijft. Kan het wel vinden in wat je zegt inderdaad over die zin.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier spreekt liefde uit voor een fiets en ik weet uit ervaring dat die bestaat. Natuurlijk doe je zo'n oud bakbeest niet weg.