Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#15 het protocol

Opdracht die mij vraagt om vernieuwend inzicht. Ik doe een poging via een "elfje": papier lege rol op het toilet ik vervang deze weer altijd!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oei, een herkenbaar protocol! Waarom geldt dit niet gewoon voor iedereen? ;) Leuk gevonden: kort, krachtig, duidelijk. Ik ken deze vorm 'elfje' niet. Bestaan er ook twaalfjes etc.?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, dankjewel voor het lezen en jouw reactie. ik ben nog geen twaalfjes tegen gekomen ;) Een elfje is een gedichtje bestaande uit elf woorden met een paar regeltje voor de opbouw ervan. Google maar eens voor tips; http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfje_(gedicht)
Weer wat geleerd en jouw elfje voldoet exact aan de elfjes regel! Bedankt! Ook heel toepasselijk met de WK elftallen! :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het ware toilet-elfje tovert natuurlijk eenvoudig de nieuwe rol tevoorschijn ... of zijn dat feeen, die toveren? interessante onderwerp-keuze, in elk geval, en dan ook nog in een echte dichtvorm met regels ... indrukwekkend op zich

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maddbrug, thanks. Een volledig gedicht was nog teveel gewaagd en deze opdracht wilde ik niet voorbij laten gaan. Juist de uitdaging om iets nieuws te proberen bij SO. Mooi beginnetje zo. @Schrijvenmaar, dan zou ik zo'n toilet-elfje wel willen zien verschijnen! Ik ben regelmatig degene die bij het openen van de deur al de lege rol aantreft! Feeën die toveren volgens mij wel, misschien geen wc-rollen ;) Ik ben zelf toch eens gaan zoeken wat nu het verschil is tussen een elf en een fee. Als ik het goed begrijp worden elfjes tegenwoordig!! op 3 verschillende manieren afgebeeld als: fee, little people en elfje ...

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bestaan er ook twaalfjes etc.?
Marietje terwijl ik op elfjes en feeën zoek, tref ik "elfje twaalfje" aan. Dit is iets in 1969 geweest van Martine Bijl. Geen wonder dat ik het niet ken, ik wist toen ook nog niet wat elfjes waren ...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jo-landa, ik wist niet over elfengedichtjes van zoveel woorden. Terwijl ik Grimm heb opgevreten. Schattig.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Intussen vliegt hier thuis het ene elfje na het andere om mijn oren :D WK in Brazilië heel veel landen gaan strijden met elkaar kampioen! ik wij tweeën met z'n drieën we halen de vierde vijf! jarig even feest vast veel snoep en ook veel bezoek slapen! papa is speciaal op deze dag krijg jij veel aandacht plezier!!!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Jij voelt jezelf thuis in sprookjesland! :D
Ja, zeker als die kabouters hier mee gaan rijmen. Ik heb inmiddels m'n eerste elfje als spreuk op het toilet gehangen en vanochtend ging de 1e kabouter zelf de wc rol vervangen :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk geschreven, kende het "elfje" niet. Weer wat geleerd vandaag dankzij jou. :-) Ben helemaal niet thuis in deze manier van dichten. Ben nog echt van de traditionele stempel. ps: Zal er voortaan op letten okay en m tijdig vervangen. hahaha.