Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#15 - (anti) protocol

(Sorry! Dit is mijn allereerste gedicht, op een enkel Sinterklaasfiasco na) Onsierlijk vindt de rook zijn weg. Rillend staan ze met hun koffie. De spot van het ongezonde kijkt door de ogen van collega’s mee. Ondoordachte verslaafden, Nieuwetijdse paria’s. Onder de brandende ogen van de gezonde coacher rennen ze trappen op en af. Uren eenzaam met hun eigen gedachte, vaak in letterlijk en figuurlijk lelijke hokjes. Opgejaagd wild, Gebarbecued vlees. Onbedoeld dragen ze de zure kosten. De donkere avonden, de enge tankstations. Onvrijwillige filosofen in de avond, regelmatig laat op zoek. Ongewilde sponsors, Kersverse alternatieve wintersporters. Maar verdorie het blijft zo lekker…..

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Johanna, Je vertelt me een heel verhaal in toch zo weinig woorden. Bijna elke zin verhaalt over de wereld of gedachtegang daarachter. Wat ik ook mooi vind is de 'voor' en 'tegen' in elke strophe. En... dan die afsluiter! Het is duidelijk wie de Bourgondiër is! Goed gedaan, helemaal voor een eerste gedicht! Ik heb ervan genoten!

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verontschuldigen nergens voor nodig. Op dit forum denk ik dat juist elke stap buiten je comfortzone wordt aangemoedigd en bewonderd. Ik lees het harde leven van een roker. Ik moest even aan de vorm wennen, maar na het een paar keer gelezen te hebben is die eigenlijk heel aangenaam. Goed gedaan Johanna B.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie JoanneE en Sanne. Als ik vandaag de kans krijg om mijn laptop aan te zetten ga ik snel alle gedichten lezen. Heb vannacht al gezien dat er een heel aantal kleine meesterwerken tussen staan :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
fijn om te lezen, haast meer poetisch proza, maar wellicht een tikkeltje prozaische poezie ... in elk geval: je zegt ten minste daadwerkelijk iets, zonder al te moeilijk te doen, en toch mooi, apart en ritmisch verwoord.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het rook protocol! Het kan op 2 manieren gelezen worden, volgens mij: Door de roker zelf, hoe de roker tegen deze absurde gedwongen situatie aankijkt. Door de anti roker, hoe zielig de anti roker de roker in deze situatie vind. Maar dat is misschien mijn persoonlijke visie want ik ben (gelukkig) nooit verslaafd geweest. Mooi omschreven maar toch door de afgegeven signalen duidelijk waar het over gaat. -Kersverse alternatieve wintersporters- maar ook gedwongen zonaanbidders! ;) Geslaagde première! :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben al heel lang verslaafd en wil het ook graag zo houden. Zonder rook geen gezelligheid. In mijn geval dan. Mijn kinderen roken niet. Er moet toch iets goed zijn gegaan tijdens de opvoeding.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn kinderen zijn ook niet verslaafd, maar in het geval van de leeftijd van mijn kinderen is dat vrij logisch. Een biertje zonder sigaretje is (bijna of welzeker) onmogelijk, Twee keer ben ik gestopt en ook weer begonnen.....

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'De spot van het ongezonde kijkt door de ogen van collega's mee' Prachtig. Het slot vind ik zeer ontwapenend. Is het een idee om je volgende gedicht te beginnen met: 'Sorry! Dit is mijn allereerste gedicht, op een enkel Sinterklaasfiasco na.' Ik ben zo benieuwd naar het vervolg!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Of er weldra een vervolg komt in mijn poëtische carrière weet ik niet. Ik moet toegeven dat het interessant was om te doen. Dus wie weet. Vergis ik me, of heb ik van jou geen gedicht gezien? Dat wil ik dan ook wel. Hartelijk dank voor de positieve feedback!