Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #15- Voorschriften

Voorschriften Een strijd Het moeten Maar niet willen Een verlies Het willen Maar niet kunnen Het verbod Het kunnen Maar niet mogen De vrijheid Het mogen Maar niet moeten

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Marietje, Het gevoel dat het bij mij oproept is: dat we onderdeel uitmaken van een maatschappij/wereld waarin we zowel fysiek als mentaal niet zelf alles in de hand hebben. Zaken worden opgelegd. Het zou niet moeten...

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie vorm heb je bedacht, creatief! De eerste drie lijken me negatieve perspectieven op 'voorschriften', het vierde is ietwat afwijkend, wellicht een positieve kijk op protocollen. Je hebt altijd nog een keus of je je aansluit bij een groep met bepaalde voorschriften. Dat is wat ik erin lees ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, moet je even plagen, 'd'une profondeur insoupçonnée'.
Als google het goed heeft vertaald dan: :D Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:o Allen hartelijk dank voor jullie positieve reacties! Ik ben er heel erg blij mee want mijn eerste reactie op de opdracht was dat het mij niet ging lukken! Maar ik ben de uitdaging aan gegaan met het bovenstaande als resultaat. Het heeft mij verrast! :eek: Ik ben blij, blij, blij! :nod:

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, het is je weer gelukt! Ik lees ook een mooie wending van negatief naar positief open einde.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, die cirkelredenering. Ik vroeg me alleen af waarom het 'Een' strijd en 'Een' verlies is, maar 'Het' verbod, 'Het' kunnen en 'De' vrijheid.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, die cirkelredenering. Ik vroeg me alleen af waarom het 'Een' strijd en 'Een' verlies is, maar 'Het' verbod, 'Het' kunnen en 'De' vrijheid.
Dank je wel! :eek: Ik heb geen idee, het valt me nu pas op. Gevoelsmatig gedaan. Ik ga bij mezelf eens te rade! Als ik de reden weet dan hoor jij het, okay?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig, die cirkelredenering. Ik vroeg me alleen af waarom het 'Een' strijd en 'Een' verlies is, maar 'Het' verbod, 'Het' kunnen en 'De' vrijheid.
Dank je wel! :eek: Ik heb geen idee, het valt me nu pas op. Gevoelsmatig gedaan. Ik ga bij mezelf eens te rade! Als ik de reden weet dan hoor jij het, okay?
Waarom bepaald en onbepaald? Na zeer lang nadenken :nod: kom ik tot de volgende conclusie: Men kan voorschriften zien als een strijd of als een verlies. Ik ervaar het als het verbod omdat ik het door een voorschrift niet mag maar wel kan, en benader het als de vrijheid van het wel mogen maar niet moeten. Door mijn persoonlijke ervaring wordt het een bepalend gevoel t.a.v. het voorschrift! :)