Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#15 Protocol - Titel: 800

Achter gesloten deuren onder het luiden van de klokken baart een vrouw de fluisterende schande Kappen kijken weg van het kruis of haar kruis die de zonde draagt De huilende onschuld gedragen door besmeurde handen in lange gangen waar de echo sterft De schaamte bedekt met zwarte aarde de navelstreng doorgesneden van het vijfde gebod Laat alle kinderen tot me komen.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor de complimenten! Even getwijfeld of ik zo'n heftig onderwerp (de onlangs gruwelijke vondst van 800 babylijkjes in betonnen put van Iers klooster, baby'tjes van ongehuwde moeders) wel kon plaatsen. Toch op de BEWAARknop gedrukt, omdat deze onschuldige baby'tjes -in een naamloos graf- nooit vergeten mogen worden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Joanne: alles dat ik sinds kort van je lees is wonderschoon en intens. Je bent een absolute pro.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Wat lief om te zeggen. Dank je wel. Ik schrijf nu sinds 1,5 jaar (vanaf dat ik hier lid werd op SOL). Hard gewerkt aan stijl en aan het vinden van mijn eigen stem. En, elke dag leer ik meer....

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel, Maddburg. Inderdaad heel triest en in die stemming heb ik gisteren het gedicht geschreven.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is een heftig gedicht. Mijn moederhart krimpt ineen als ik dit lees. Overigens vind ik dat dit soort dingen juist moeten worden verteld. Je kunt niet alles veranderen, maar negeren is een heel ander uiterste. Heel mooi gedaan. Ik sluit me overigens aan bij Mili.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las in eerste instantie het misbruik in de RK kerk erin. Ik had het nieuwsbericht gemist. Met deze achtergrondinformatie wordt het nog mooier. Hoe dan ook, schitterend weergegeven. Goed gespeeld met de woorden, treffend en rakend. Dit moet verteld worden zodat we niet vergeten. Jij kan dat met jouw mooie stem!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johanna en Marietje, Aanvankelijk wilde ik passen voor deze weekopdracht. Gewoonweg, omdat het te lastig was. En ziedaar, opeens stond dit gedicht er. Soms komen de woorden vanzelf en soms is het hard werken om een treffende tekst neer te zetten. Voor mij blijft schrijven leren en fascineren. Dank voor de lieve complimenten! Joanne

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Treffend beschreven. Het is nooit verkeerd om dergelijke heftige dingen te vertellen.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pieh.... het duurde en duurde voordat ik schreef uit mijn comfort zone. Je compliment doet me dan ook meer dan goed. Dank je wel, Tja!