Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 15 - Het protocol

Samen, door het opentrekken van de gordijnen, erg op stand zichtbaar op de bank, hebben zij nu wel of niet een band wisselden zij een waaier aan onzinnigheden uit het ontbrak het theepotje ten enenmale aan een fluit Hij doet alleen de gordijnen toe als hij banjert in zijn blote kont zij denkt aan zwoeligheid bezongen door Charles Dumont in het schemerdonker van de gang komen zij enigszins tot leven toen werd het samenzijn door de koude lucht verdreven Hij groette de buren, het wonen op stand kent zijn verplichtingen zij fietste reikiloos weg, boordevol van haar bevindingen hij bleef in zijn straatje immer meurend naar zuurkool zij klom nooit meer op haar fietsje richting de Noordpool

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag ik hier liggen ... een terloopse vraag zij aarzelde - gebaarde Zo staarde hij naar het plafond sater-satijn-kleed onder zijn blote kont Haar handen zweven boven zijn behaarde huid nog niet verschoten - gezwollen kuit mummelende bezwering verworpen teerling

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Yrret, tot schreiens toe geroerd, vraagt zij zich af wanneer de port klaarstaat en het stukje oude kaas ;-).

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenzinnig en intrigerend als altijd maar ik moet bekennen, tot mijn spijt :( Dit gedicht gaat boven mijn pet Waarom gaan ze niet gewoon samen naar bed? :nod: Vertel het mij, doe mij een lol: gaat het hier over het huwelijks protocol? :?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoewel ik niet precies zou durven te zeggen wat hier speelt, vind ik reikiloos wegfietsen erg briljant. Je zou bijna zeggen dat ze na het hebben van onnette seks elkaar niet meer verlaten.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar: Dit past mij meer dan? Je opmerking intrigeert mij. @Tja: Jij en ik hebben begrepen dat deze zin knap dubbelzinnig is. @Sanne: Het is altijd mijn eerste vraag als ik anderen iets laat lezen: 'heb je er om kunnen lachen?' Kostelijk dus dat jij dat hebt gekund. @PetraO: Voel je dat verstikkende, gordijntje open, gordijntje dicht? @JoanneE: Als jij het zegt die zelf zo prachtig schrijft. @Yrret: Je weet dat je me gek maakt ... @Maddbrug: Het te volgen protocol als je minnaar, nou ja minnaar, op stand woont. Zij was er wars van. @Marietje: Waarom zij niet gewoon naar bed gaan? Hij serveerde niet eens appeltaart bij de thee uit :-)! @Johanna B: Ik las eerst sonnettensex, lol. Nee, zij heeft hem verlaten en komt nooit meer terug. Ik heb in dit dicht willen ageren tegen het protocol van een wijk en een ontvangende heer 'op stand', het hypocriete geschuif met gordijnen, het obligate zwaaien naar de buren, en dan de armoede achter de deuren, geestelijk zowel als fysiek. Het was weer een feest jullie reacties te lezen! Un grand merci.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Stom. Nu lees ik het pas goed. Had de laatste alinea andersom gelezen. Schijnbaar was ik vastbesloten te denken dat ze bleef. Maar eigenlijk ging ze er keihard vandoor....

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik heb nooit gezegd dat het je meer dan iets anders paste ;) maar het past je goed, dwz jouw manier van formuleren komt goed tot zijn recht in deze vorm (en past daar inderdaad misschien wel beter dan in plat proza, nu je het zegt)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijvenmaar: Communicatiestoorninkje. Ik begrijp nu wat je zeggen wilt. @Johanna B: Wat maakt het uit. Je had graag vast gewild dat zij bij hem bleef en dat deed zij lekker niet,

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili weer mooi omschreven. Ook weer bijzonder woordgebruik. Als lezer schets je een eigen beeld bij het verhaal ;)

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
wauw, knap geschreven, zover reikt mijn kunde nog niet. Des te leuker om het van jou te lezen. Einde was voor mij ook wat verwarrend om te lezen. Maar na alle reacties hierna inmiddels duidelijk. Kan me volledig in de situatie inleven en nee, hahaha, ik leef niet op deze stand. :-)