Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #15 Nooit

Zie het zwakke dolend leven proef het flauw vreten; receptuur, verloren kracht verwaaid het moois geuren smaak zoekend gegeven blind doof stil, geen licht tastend regels, regels, wacht vaste verzen valse maat geef maar letterambtenaar de vrije geest het bruisen proeft ultiem gevaar dood en doder zwarte wijn zonder liefde maar vol regels hangen woorden dorre ranken pennen vol kleurloos azijn

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sophienne Dank je! Aansluitend op het thema: Gedichten:ik heb er echt geen verstand van. Dan doe ik echt wat m'n gevoel me ingeeft. De protocollen laat ik niet eens links liggen, want ik ken ze niet, en zal altijd weigeren om ze tot me te nemen. Vandaar: 'Nooit'.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gedichten:ik heb er echt geen verstand van. Dan doe ik echt wat m'n gevoel me ingeeft. De protocollen laat ik niet eens links liggen, want ik ken ze niet
daar moet ik me helemaal bij aansluiten, maar vind dan toch fascinerend wat jouw gevoel je kennelijk ingeeft

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan iemand me de opdracht uitleggen? Ik snap het stukje van het protocol niet echt... Maar ik sluit me aan bij Sophienne, er zit een fijn ritme in je gedicht.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan iemand me de opdracht uitleggen? Ik snap het stukje van het protocol niet echt...
tja, volgens mij is het officieel: schrijf een set regels, maar dan als gedicht zoiets als: kam je haren, poets je tanden was je oksels en je handen maar dan liever diepzinniger waarschijnlijk maar ik kan ook niet zeggen dat ik dat nou gedaan heb

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig! Je beschrijft in een geweldige cadans de beperking van opgelegde regels. Subliem vind ik dan ook de vondst 'letterambtenaaar.' Ik zal nooit buigen, maar voor jou maak ik een uitzondering om mijn hoed af te nemen: chapeau!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar Dank je. Ik vind het proces altijd fascinerend: graven, luisteren en schrijven

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne Borneman Dank je. Zie #5 (Mijn protocol: geen protocollen, want dat vind ik geestdodende protokolder)

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gedichten:ik heb er echt geen verstand van. Dan doe ik echt wat m'n gevoel me ingeeft. De protocollen laat ik niet eens links liggen, want ik ken ze niet
daar moet ik me helemaal bij aansluiten, maar vind dan toch fascinerend wat jouw gevoel je kennelijk ingeeft
Is dichten niet precies dat? Het loslaten van de regels, over naar instinctief woordenspel? Ritmisch heerlijk, duim omhoog :)

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sanne van Zijl Ik zou het niet weten. Er zijn er volgens mij genoeg die dichten, maar ook proza, aan regels gebonden willen zien. Dat geeft dan wel zekerheid, denk ik dan. Maar ja, zo is het leven niet, denk ik dan ook. Zo zijn verhalen en gedichten dus ook niet, denk ik dan vervolgens. Schrijven, dichten: het is spiegelen. Niet meer, niet minder.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is wellicht erg raar, maar dit doet me denken aan een nummer van Rage Against Machine (geen flauw idee of je het kent, maar dat denk ik wel). Namelijk "Killing in the Name of", maar dan een nogal poëtische versie van de/een band die door de jaren heen uiteindelijk heel mild is geworden. Ik bedoel overigens niet de letterlijke tekst. Maar er klinkt een soort van nijd en afzetten tegen bestaande regels. En dat is bij dat nummer dan ook, laat maar zeggen...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aansluitend op het thema: Gedichten:ik heb er echt geen verstand van. Dan doe ik echt wat m'n gevoel me ingeeft. De protocollen laat ik niet eens links liggen, want ik ken ze niet, en zal altijd weigeren om ze tot me te nemen. Vandaar: 'Nooit'.
Misschien dat het daarom op mij overkomt als een uitbraaksel van onsamenhangende woorden. Ik kan er geen regel in terugvinden, geen protocol. Dit zegt niets over jouw schrijf/ dicht kwaliteiten maar ligt volledig aan mij. Sorry! :(

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna B. Dank je voor je reactie. Ik heb het nummer even opgezocht. Ik ken het, of beter; herken het. (Niet mijn smaak.) Ik zie de associatie niet zo direct, maar ik ga natuurlijk niet over jou associaties. Als het dat bij jou oproept, vind ik het prima. Ik vind het al helemaal prima als je in mijn stukje het afzetten tegen regels proeft. Daar hou ik namelijk niet zo van (bij het schrijven).

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje Dank je voor je reactie.
Aansluitend op het thema: Gedichten:ik heb er echt geen verstand van. Dan doe ik echt wat m'n gevoel me ingeeft. De protocollen laat ik niet eens links liggen, want ik ken ze niet, en zal altijd weigeren om ze tot me te nemen. Vandaar: 'Nooit'.
Misschien dat het daarom op mij overkomt als een uitbraaksel van onsamenhangende woorden. Ik kan er geen regel in terugvinden, geen protocol. Dit zegt niets over jouw schrijf/ dicht kwaliteiten maar ligt volledig aan mij. Sorry! :(
Het is dan ook een afzetten tegen regels en protocol. De: vaste verzen valse maat [...] letterambtenaar Bij mij is de regel (bij het schrijven): geen regels.