Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #14B Brief voor het thuisfront.

Portsmouth, donderdag 5 juni 2014 Beste personeel van het verzorgingstehuis The Pine, Zouden jullie deze brief voor willen lezen aan mijn vrouw Irene zodat zij zich niet ongerust hoeft te maken: Mijn liefste Irene, Hierbij op schrift, de gelofte dat jij mij overmorgen weer ziet. Wederom zal ik naar jou terugkeren. Maak jezelf geen zorgen, geld en mijn medicijnen zitten veilig opgeborgen onder mijn onderscheidingen in mijn borstzak van mijn nieuwe blauwe blazer, mijn grijze regenjas heb ik erover heen aan. De door jouw gebreide shawl moet een verkoudheid weerhouden. Deze overtocht zal zoveel makkelijker zijn dan toen. Hoewel het personeel mij het verboden heeft om te gaan, is mijn laatste wens om morgen daar te zijn waar mijn gedachten op de herdenkingsdag de afgelopen 69 jaar telkens zijn geweest, om voor de zeventigste maal de helden te herdenken en te eren op de plek waar zovelen zijn gesneuveld. Wees niet boos, Love, Bernard Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/06/07/veteraan-die-… :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, mooi! Je vraagt je af hoe het is voor een veteraan om terug te denken aan toen, laat staan om zo terug te gaan Een mooie insteek.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik vond het verhaal van Bernard te typerend om er niets mee te doen: Een mens moet doen wat hij doen moet! Gelukkig hadden we deze tweede opdracht. ;) @maddbrug: Als er een film van gemaakt wordt, gaan we er samen heen! :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb het bronartikel gelezen Marietje; wat een man, wat een veteraan naar mijn hart. En dan zo koddig schrijven dat hij geen verkoudheid zal oplopen na de verschrikkingen van zeventig jaar geleden.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, mooi! Ik las het bericht van deze man op facebook en hoopte toen al dat iemand bij de wekelijkse opdracht op het idee zou komen daar een brief over te schrijven. Goed uitgewerkt.