Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Opdracht #14 Brief van het front

Lieve ouders, Deze brief wordt vanuit een loopgraaf geschreven. Geen idee of jullie die ooit ontvangen. Hier wordt zwaar gevochten. Ons peloton weert zich dapper, maar wat kunnen we uitrichten tegen zo’n overmacht? Als ons land zich niet gauw overgeeft, blijft er geen Nederlander meer in leven. Toen het vuurgevecht even stopte, ging ik de loopgraaf uit om te plassen. Op het moment dat ik mijn benen spreidde, kroop een medestrijder omhoog. Er werd weer gevuurd, dwars tussen mijn benen door en recht in het hart van mijn joodse vriend. Hij was op slag dood. David was die dag negentien geworden. Een feestje zat er niet in, wel veel vuurwerk. Snapt men nog steeds niet dat er tijdens een oorlog alleen maar verliezers zijn? Heeft de mensheid niets uit het verleden geleerd? Kennelijk niet. Hopelijk hebben jullie niet te veel te lijden door de bezetting. Het eten is trouwens niet om over naar huis te schrijven. Tot spoedig ziens. Paul

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Hoe krijg je het voor elkaar. Zelfs om een brief van het front, van jouw hand, moet ik ook lachen. Enigzins sarcastisch -het eten is trouwens ook niet om over naar huis te schrijven- :). Das uiteraard heel erg van nu.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Humor gelardeerd met sarcasme, zo schrijf jij. Was Paul trouwens nergens geraakt, daar ergens rondom zijn edele delen?

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Het is nu eenmaal mijn stijl, mensen. Verander die maar eens. Paul werd niet geraakt. Het ging net onder zijn zaakje door. De mazzelpik.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IK denk dat de ouders hun zoon Paul, met zijn sarcastische blik met humor erin, in deze brief zeker herkennen en dat zal een geruststelling voor ze zijn. @Tja, koesteren zo'n eigen stijl en het nooit meer veranderen, het maakt je uniek! :nod:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap hoe je het humoristisch kan houden met zo'n zwaar onderwerp. Ik vond het wel even fijn, tussen al die zware en verdrietige brieven door. Top!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Tja, Tussen 100 brieven had ik geweten dat deze brief van jouw hand moest zijn. Heerlijk, zo'n herkenbare stijl!