Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #14: Metallic blue

Weet je nog dat ik mijn nagels dezelfde kleur metallic blue had gelakt als jouw stropdas? Dat was het enige dat we hadden gecoördineerd. Dat is ook de herinnering die me door de jaren heen het meest bij is gebleven, het moment waarop ik mijn nagels aan het doen was voor de spiegel in het hotel in Melbourne. Jij had een kamer in een ander hotel: je mag de bruid de dag voor je gaat trouwen niet zien. Al die cliché's had je bij je vorige huwelijk in de wind geslagen en dat huwelijk was jammerlijk gefaald. Je wilde niet nog eens falen, zei je. Vijf jaar later zijn we niet meer daar, maar hier. Dat is het nadeel als je met een Australiër aan de haal gaat, een van ons is altijd aan de andere kant van de wereld, ver weg van alles en iedereen. Jarenlang was jij dat. Het was jouw keuze. Ik wilde terug, jij had behoefte aan verandering. Win-win, vonden we allebei toen. Wie had gedacht dat je halsoverkop terug zou gaan, omdat er terminale borstkanker bij je dochter was vastgesteld net nadat ze haar eenentwintigste verjaardag had gevierd? Ik kon niet mee, want ik zar in de laatste fase van mijn zwangerschap. Ons eerste kindje, een jongetje, kent zijn papa niet. Mijn huis is hier. Mijn thuis is waar jij bent. Maar waar ben jij? Te laat realiseerde ik me dat het enige dat je hebt achtergelaten je metallic blauwe stropdas is...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Emotioneel dit. Het moet verschrikkelijk zijn om achter te blijven met een kind. En dat hij dan ook nog de stropdas heeft achtergelaten, dan ben je erg symbolisch gedumpt.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Au, ik voel me verscheurd. Hij aan de andere kant van de wereld met de zus van het kind dat de briefschrijfster in zich draagt. Mooi detail gekozen, metallic blauw als bindmiddel, dan als afscheid. Brrr...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij bent een echte roadie, nietwaar Oui.Depuis? Ik ken het gevoel dat je beschrijft, altijd is er een van de twee niet in zijn thuisland, en dat wrikt en schuurt en altijd maar die onbestemde heimwee met je meedragen die je ziel treitert. Herkenbaar je brief, hoewel schrijnend. Je zou de stropdas kunnen inlijsten.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het bewijs dat een eerste huwelijk altijd een rol blijft spelen tijdens het tweede huwelijk. Triest dat blijkt dat alleen het metallic blue de overeenkomst bleek te zijn.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij bent een echte roadie, nietwaar Oui.Depuis?
Ik kan het niet ontkennen, vrees ik. Ik ben op dit moment al zo'n veertien maanden in Australië en het thema waarover ik schrijf/heb geschreven in deze opdrachten gaat me op dit moment na aan het hart. Iedereen bedankt voor de feedback! Ik vind het leuk om hier te zijn. Er hangt een lekker sfeertje :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach wat vreselijk moet dat zijn voor haar, en hem natuurlijk! Het zal voor hem vast voelen alsof hij in tweeën wordt gescheurd. Want waar moet je zijn. Bij het leven wat waarschijnlijk (hopelijk niet) eindigt, of het leven wat net begint? Je kan natuurlijk ook niet even heen en weer vliegen. Mooi beschreven.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Emotionele brief, de levensweg is beschreven in treffende woorden. Qui.Depuis, prachtig, sorry voor de late reactie!