Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#14b brief van het front

Wekelijkse opdracht #14b Brief van het front Weet je nog dat we gingen dansen, voor de allereerste keer? Je kende alle liedjes die de band speelde en lachte de hele avond. Wat een avond. Je vader had wel honderd vragen gesteld voor hij ons liet gaan, maar dat was allemaal snel vergeten, toen ik je eenmaal in mijn armen had. Je blouse voelde zo zacht onder mijn vingers, maar zachter nog je hand, je wang, je hals. Om maar te zwijgen van je lippen. Bloos niet, mijn liefste, maar de herinnering aan je lippen is steeds bij me. Hoe zacht ze zijn en hoe zoet. Hoe het zal zijn ze nogmaals te mogen kussen. Hopelijk heb ik je snel weer in mijn armen, om al het andere te vergeten.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou willen dat deze brief alsnog bij een weduwe terechtkomt. De liefdevolheid en het verlangen naar liefde. Was het moeilijk om nergens ik te schrijven? Zo wordt volgens mij de aandacht voor de ander benadrukt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de eerste brief was het veel lastiger om geen 'ik' te gebruiken; Bij deze had ik al snel besloten dat het om haar moest gaan en zij benadrukt moest worden -toen heb ik mezelf in gedachten de opdracht meegegeven alleen 'ik' te gebruiken in zinnen die puur over zijn gevoel voor haar gingen, en toen de eerste eenmaal stond, was snel besloten wat de tweede worden moest. Ik vond het een hele leuke opdracht om je eens bewust te worden hoe makkelijk en vaak je 'ik' roept, als je gewoon zonder daarover na te denken schrijft.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hele sterke eerste alinea. De tweede raakt me wat minder. Wat ik wel mooi vind is hoe je de lippen als schakel gebruikt tussen twee mensen, want dat is het natuurlijk ook letterlijk als je elkaar kust.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi en liefdevol. Als enig zeurpuntje, meer is het niet, had ik een typisch liedje uit de oorlog vermeld om de sfeer uit die tijd te benadrukken. Lilli Marleen is een lied dat in die jaren veel werd gespeeld. Erg mooi!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
had ik een typisch liedje uit de oorlog vermeld om de sfeer uit die tijd te benadrukken.
haha ... daar heb ik aan gedacht, maar er wilde me niets te binnen schieten (ja, nu je het zegt, denk ik: 'tuuuuluk), toen heb ik overwogen er eens op mijn gemak over te Googlen voor ik de brief zou gaan schrijven, maar ik zal je eerlijk bekennen: ik had "nog even snel" op sol gekeken voor ik ging slapen, en stapte vervolgens in bed met Odiles uitnodiging voor een tweede brief vers in mijn hoofd ... reuzestom natuurlijk, want uiteindelijk moest ik dus twee uur later mijn bed maar weer uit om de razende gedachten dan ten minste eruit te gooien, zodat ik eindelijk in slaap zou kunnen vallen -vandaar dat het uitzoeken niet meer gebeurde; ik was echt hard aan mijn nachtrust toe! herkenbaar zeurpuntje, dus ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
en iedereen uiteraard bedank voor de reacties @mili: wat bijzonder om mij zo getypeerd te zien ... moet nog even denken over de waarheid ervan, maar ervaar het als een compliment

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De tweede raakt me wat minder..
Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak, en ik vind het nog altijd heel bijzonder als ik ergens iemand uberhaupt een beetje weet te raken, dus ik voel me geenszins geneigd de tweede alinea te verdedigen, maar k wil wel uitleggen waarom hij zo geschreven is: Het gaat om het feitelijke contact tussen de geliefden, maar bovenal om de onschuld van de herinnering. Er was een tijd, nog niet zo lang geleden, dat het aanraken van een meisjesblouse voor deze jongen een overweldigende ervaring was, iets wat voor altijd in zijn herinnering gegrift werd. Dat hij haar hand mocht vasthouden, voorzichtig haar wang gestreeld heeft, uiteindelijk 'zelfs' haar hals, zo zacht -dát was spannend, dát was een ervaring die zijn leven op zijn kop zette ... en vergelijk dat eens met de situatie waarin hij nu zit.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De tweede alinea plaats de brief juist 40 jaar terug toen inderdaad de tijden anders waren. ;) Bovendien is het voor een man teder en liefdevol geschreven. Ik denk dat ze eeuwig op hem blijft wachten en anders is zij hem niet waard!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi zo'n liefde tussen alle haat en geweld van de oorlog. Ik hoop dat hij het overleefd en zij op hem wacht. De herinnering aan haar zal hem in ieder geval sterken in het slagveld.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De tweede alinea plaats de brief juist 40 jaar terug toen inderdaad de tijden anders waren. ;)
tja, een dag na de eerste ontmoeting door zijn huis dwalen in een van zijn shirts was er echt niet bij ;)