#14 - De zee is zo aanlokkelijk
Oef, met moeite gelukt 2 keer 'ik' te gebruiken. Wat ben je dat eigenlijk snel geneigd zeg!
Lieverd,
Gisteren heb ik wederom uren op het strand gestaan. Zoals beloofd met mijn voeten buiten het water. De golven waren hoog. Intens hoog! Je weet hoe dat mij liet voelen, toch?
Het koste veel moeite om te blijven staan. Om niet opnieuw de zee in te lopen. Hij riep me. Hij riep me zoals hij die ene keer ook had geroepen. Hij riep en fluisterde tegelijk. Valse beloftes…
Jij zei dat het valse beloftes waren. Dat de wereld niet mooier zou worden door te verdwijnen. Dat de wanhoop verslagen kan worden… Het voelt nog steeds niet zo, lieverd. Het voelt nog steeds alsof de wanhoop mij verslaat in plaats van andersom. Het voelt alsof met elke dag die voorbij gaat, het leven weer iets minder mooi wordt.
Opnieuw is daar die vraag: ‘Waarom?’ Het leven lijkt zo weinig nut te hebben. Mijn hersenen draaien overuren, maar de waarom blijft onbeantwoord. O, lieverd, de wanhoop is nabij. Toch heb ik wederom uren op het strand gestaan. Met zoals beloofd mijn voeten buiten het water.
Op een dag is het hopelijk voorbij. Is het meer zoals hoe jij denkt.
Jouw positiviteit houdt mij uit het water.
Dat weet je toch?
Bedankt. Opnieuw.
Bedankt.
Liefs,
Je liefde
Ik vind het een mooie brief.
ik vond het best een beetje
Is hier sprake van twee
Mili schreef: Ik geloof dat
Ik lees een hulpvraag, een
Ik lees het als een vrouw die
Een vrouw, die de zee als