Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #14 - Femme fatale

Mijn lief, Is dat raar om je zo te noemen? Mijn lief? Merkwaardig is het zeker. Vooral als een sloerie het je schrijft. Maar het is de waarheid: je bent mijn lief. Berouw komt na de zonde. Gebroken servies is te vervangen, maar zijn de scherven van je ziel nog te lijmen? Is het te laat? Zal je me ooit nog kunnen vertrouwen? Zal je me op een dag kunnen vergeven? Zal je eens kunnen begrijpen dat ik mezelf niet was? De hartstocht overviel me, maakte dat mijn verstand buiten spel stond. Mijn spreekwoordelijke prins begeerde me. Hij maakte mij ziende blind. Mijn kijk op jou vertroebelde. Het is geen excuus, er bestaat geen rechtvaardiging voor mijn gedrag, maar toch. De prins bleek een alledaagse kikker. Wij tweeën, lief, waren in al die jaren nooit uitgepraat, maar na een paar dagen had hij al geen gesprekstof meer. Je kan niet de hele dag vrijen, toch? Hij boerde na zijn eerste slok bier en vergat de bril omhoog te doen. Hij snurkte en liet winden in zijn slaap. Net als jij. ’s Ochtends stonk hij uit zijn mond. Jij niet. Natuurlijk ben je geen dooie visjesvreter. Ook al kreeg je dat, en veel erger, keer op keer naar je hoofd geslingerd.. Jij was wie je altijd was. Steeds gewoon mijn lief. De rol van femme fatale bleek me niet te passen. Mijn blik is eindelijk weer helder. Het spijt me . Mag ik thuiskomen? Terug bij jou? Als altijd, jouw lief?

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw die vreemd is gegaan en nu spijt heeft en bij haar man terug wil komen. Ik vind dat ze het niet verdiend heeft. Zeker niet omdat ik uit het stukje opmaak dat ze zelfs een tijdje met haar minnaar heeft samengewoond. Ik denk dat ze binnen de kortste keren weer een ander vindt.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vrouw kan hem haar lief noemen maar ik vrees dat hij, zijn vrouw niet meer als zijn lief kan zien. Maar, je weet t niet, misschien heeft hij ondertussen een andere lief, en vinden ze elkaar weer opnieuw, als ze vreemd gaan met elkaar!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie invulling van de opdracht! Niet zozeer spijt van haar daad, alswel het besef dat haar daad uiteindelijk niet in haar straatje paste.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De hangende pootjes voel ik alsook de liefdevolle toon waarop ze haar voormalig lief mee aanspreekt. Ik denk dat dit nog nachtenlange uitpraatsessies gaat kosten om dit recht te trekken. Zoals Conny zegt, stomme vergissingen bestaan, ook als het niet altijd vreemdgaan hoeft te zijn. In dit geval wel. Leuk Conny, dat je meedoet.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nog (voor mij) onbekende ConnyH; zij gaat diep en heel open en zeer oorspronkelijk door het stof. Ik zie haar niet als een 'femme fatale', eerder een tijdelijk misleide vrouw. Vond het fraai hetgeen je schreef.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een vrouw die op een mooie man verliefd werd. Na een paar dagen zie je het mooie minder en het minder mooie beter. Ik denk niet dat mijn lief haar niet met open armen ontvangt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het berouw is duidelijk; de pootjes slepen zo ongeveer over de grond, het is een helder en eerlijk betoog. stomme fouten kunnen inderdaad begaan worden, maar het "Ook al kreeg je dat, en veel erger, keer op keer naar je hoofd geslingerd." (overigens met een . teveel in de tekst) doet mij twijfelen of het ooit nog goed komt; dit was niet zomaar een slippertje ...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gras leek groener aan de overkant. Ik lees het berouw maar alleen omdat de droomprins teleurstelde, het gras ook daar kale plekken vertoonde, onkruid bevatte en ook onderhouden moest worden. Ik ben niet overtuigd van haar ware liefde voor haar 'ex'. Ze neemt hem voor lief, voor altijd haar lief.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoals het leven kan gaan. Ik vind het een mooie brief, ze heeft het mooi verwoord. Echter is het de vraag of een tweede kans functioneel kan zijn. Wie weet is haar ex heel vergevingsgezind.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt mij dat ze deze brief vooral schrijft om uit te leggen wat er in haar hoofd om ging, niet zozeer omdat ze hem echt terug wil. Ze vindt het vooral gemakkelijk om bij hem te zijn, omdat hij haar wel adoreert.