Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #14 - E-mail naar huis

From: Maas van der, Frederik < frederikmaas@stichtinglevendwater.nl > To: Maas van der, Rosalie < rosalietje@yahoo.com > Sent: Monday, June 1, 2014 04:05 AM Subject: Hoe het hier gaat Lieve schat, Ben blij dat we voor dit hotel hebben gekozen. Airconditioning is fijn, het bed is goed. Maar het is ons gelukt. We hebben gisteren de laatste pomp geplaatst. Je had de blijdschap moeten zien. Het was echt schitterend. De mensen waren en zijn nog steeds zo blij. Gisteravond hadden ze een feest voor ons georganiseerd. Er was een groot kampvuur en er werd gezongen. De mannen sloegen op trommels. Verbazingwekkend wat een ritmegevoel deze mensen hebben. De vrouwen dansten en klapte in hun handen. We kregen een versierde ketting om van gekleurde kralen. Ze keken allemaal naar ons met zo’n intense vreugde in hun ogen. We konden niet echt met ze praten, maar dit alles zei toch genoeg? Maar toch kon ik er niet echt van genieten. Het leven is gewoon niet af zonder jou. Ben je echt nog boos op me? Kan je niet een klein beetje trots op me zijn? Het was niet goed dat er zoveel tijd in mijn werk ging zitten, dat gaat veranderen, echt. Jij, maar ook de kids verdienen beter. Over drie dagen vliegen we terug. We landen vrijdag 08:00 op Schiphol. Je hoeft me niet te komen halen, kom zelf wel naar huis. Zullen we dan zaterdag gaan brunchen in ons theehuisje? En de kids, die neem ik ’s avonds mee naar de film. Goed idee? Hou van je pop, echt! Geef je de kids een knuffel van me, wil je dat doen? Ga nu slapen. Tot snel lieverd! Kus, Frederik. Frederik van de Maas Directeur Stichting levend water Wijerstraat 1 3711 AD Amersfoort tel: 033-4590138 mob: 06-90063112 mail: frederikmaas@stichtinglevendwater.nl De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Stichting Levend Water staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Externe e-mail wordt door Stichting Levend Water niet gebruikt voor het aangaan van verplichtingen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lucius, het format van de email, vooral met het onderschrift en het adres doen het lijken alsof het een echte email van een bestaand persoon is. Zo zeer dat ik me afvraag of je het adres van een echte persoon hebt gebruikt en of dit wel kan op het forum. Het gevoel dat eruit springt is blijdschap en een beetje angst, dat de relatie verbroken is doordat Frederik zich zo inzet voor het goede doel dat hij zijn gezin verwaarloost. Als je inderdaad een bestaande organisatie hebt vermeld, denk ik dat je de naam en het telefoonnummer zou moeten veranderen van de persoon en de organisatie.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor Odile, Het is compleet fictief. Alles verzonnen. Niks is echt. compleet nep. Pure uiting van creativiteit ;-)

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Orginele invulling van de opdracht, vergeet eerlijk gezegd op het gebruik van tweemaal ik te letten. Het boeit mij als ik lees, vandaar. Krachtige tekst.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mail waarin ik enorme blijdschap lees, maar ook angst en onzekerheid. Frederik zet zich zo in voor het goede doel dat zijn gezin eronder lijdt. Hij wil er wel zijn voor zijn gezin, maar hij wil ook zich blijven inzetten voor het goede doel omdat hij daar gelukkig van wordt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Zeer originele invulling: brieven schrijven is zo 2012! Ik begrijp alleen de -maar- niet in de derde zin. Wat heeft de gelukte installatie te maken met het goedgekozen hotel? Ik hoop dat hij zijn vrouw en gezin kan overtuigen dat hij dit moest doen en daarvoor family time heeft opgeofferd. Bij thuiskomst kan hij het goed maken. Het meesturen van beeld materiaal zal zijn vrouw wel overtuigen!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@marietje, Die maar.. ja.. daar zat ik zelf ook wel mee te worstelen. Ik zal even een voorbeeld geven om die 'maar' wat verduidelijken: 'Ik was vergeten dat de benzine bijna op was, gelukkig haalde ik het nog net tot een tankstation. Moest ook plassen, wat was die wc goor zeg. Maar goed... hoe gaat het nu met jou? Je hebt een nare diagnose gekregen.' Ik zie het wel voor me dat ik die 'maar' gebruik in een zin zeg maar. Een vorm om eigenlijk aan te geven wat ik hiervoor zei was niet zo belangrijk, nu kom ik tot de point... 'Het hotel is goed, het bed ligt lekker, maar het is ons gelukt! de pompen zijn geplaatst' Tja.. het loopt misschien niet helemaal fantastisch. Maar ik ben ook maar een mens he...

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het project is gelukt, het volgende project is thuis. Hopelijk komen ze er omwille van de kinderen uit. Heel mooi geschreven.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oog voor detail, daar houd ik van! Heel erg mooie layout, het leest soepel, behalve de al eerder genoemde 'maar' en een zinnetje op het einde dat mij een beetje tegenstaat: "Hou van je pop, echt!" Ik kan er niet goed de vinger opleggen waarom, maar het voelt overbodig. Misschien omdat uit de rest van je email blijkt dat zij dat wel weet en dat dat ook het probleem niet is, het probleem zijn juist de woorden en gebrek aan daden.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof de schrijver niet. Ik geloof wel dat hij zoveel van zijn gezin houdt en dat hij zijn werk geweldig vind. Maar tijd vrij te maken voor zijn gezin... hij krijgt zo veel voldoening uit zijn ontwikkelingswerk dat dat nooit zal gebeuren. Of in ieder geval niet voor lang. Heel mooi neergezet. Enige puntje: De combinatie van een hotel met airconditioning (lees ik als een stadje) en een (Afrikaanse?) stam in de rimboe ligt mij niet lekker. Dan zou de schrijver dagelijks kilometers door wildernis moeten reizen tussen 'werk' en hotel.