Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 14 - Brief naar huis

Hai schatjes, Ik ben jullie eigenlijk al vergeten eenmaal in het vliegtuig gezeten. Met de talloze ‘miles’ die nu achter mij liggen, vervaagt jullie beeld en oneindige kutproblemen. Een begeerlijke vrouw sliert nu door de gangpaden en indringende mannenblikken vertellen mij dat jullie huiliehuiliebuien, met als resultaat een geplunderde bankrekening, achter mij liggen. Godsgruwelijk veel hebben jullie ontvangen; nu lokken mij nieuwe horizonten. Waar in een ander continent zwarte kindertjes met vliegerige huiloogjes en roffelige stemmetjes liedjes gaan zingen in hun onverstaanbare dialect als de ene na de andere miraculeuze doos zich opent waar zij opblaasbare voetballen in gaan vinden, verdwaalde schriftjes en potloden met zo’n vlakgommetje. Ik lik de envelop nu dicht en weet dat mijn brief nooit zal aankomen. Er bestaan hier namelijk geen posterijen. Dag schatjes.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Mili, dit vind ik dus geweldig. Ik neem aan dat dit een moeder is die haar kinderen haat (maar stiekem ook lief heeft). Dit kan ook een gek gepubereerde lerares zijn trouwens. Het idee van onbereikbaarheid is ergens wel prettig. Lekker chillen met de insecten? Dat klinkt overigens ook niet goed. Ik hoop dat ze het gaat vinden. Nog een kleine toevoeging: Huiliehuiliebuien? Toch geen nazaten van G. Wilders?

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk dit gevoel alles achter te laten wat ze haat. Maar het toch af willen sluiten met een brief, die nooit aankomt maar dat hindert niet! :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eens met mijn voorgangers, geweldige brief. Doordrongen met afkeer van de wereld die zo'n tegenstelling vormt met de wereld waar ze zich straks in gaat bevinden. Wat een opluchting om daar weg te zijn. Ook -vooral- het gebruik van 'hai schatjes' en 'dag schatjes' is heel krachtig.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Gek, ik had vanaf het begin het gevoel dat over een man ging. Dat hij gescheiden was en dat zijn vrouw daardoor de helft van zijn geld kreeg. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen een verhaal kunnen lezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een vrouw die alle frustraties even van zich af moest schrijven, ook al weet ze dat degene voor wie deze brief bestemd is hem toch nooit zullen lezen. Toch houdt ze van degene voor wie ze de brief geschreven heeft.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili Ik heb het verhaal twee keer moeten lezen om er iets van te begrijpen. Dat krijg je met oude mannen van 844. Ik zie wel de zwarte humor en die heeft wel wat. Even dacht ik door dat "bestaan niet" in de laatste zin dat haar bestemmig buitenaards was (ik dacht even aan zelfmoord), maar dat rijmt niet met de rest. Gezien de lovende reacties van de anderen, ben ik terughoudend mijn bevindingen te melden, maar ik deel de euforie niet. Een kok kan niet voor iedereen lekker koken, dus moet je mij maar zien als een van die kniesoren. Overigens speel ik op de bal, niet op de vrouw. De eerste zin is een soort rijmelarij die mij doet hikken. De inhoud geeft voor mij een verwarrend beeld over hoe oud de kinderen zijn. De zin die met "Waar" begint, loopt niet en helpt me niet. Te veel verkleinwoorden naar mijn smaak. Je kan volgens mij best lekker koken voor zo'n ouwe zuurpruim als ik, dus ga ik wel je volgend verhaal lezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo: Heerlijk eens een mannelijke reactie. Je zegt terughoudend te zijn en ik lees graag alsnog je bevindingen. In reactie op: 1) verkleinwoorden zijn inherent aan kinderen 2) hoe oud de kinderen zijn doet er m.i. niet toe 3) ben ik anarchistisch met woorden, zinsopbouw en rijmelarij en 4) kan ik heerlijk koken, heus waar. Wat is jouw lievelingsgerecht? Ik ga mij toeleggen .....

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gek, ik had vanaf het begin het gevoel dat over een man ging. Dat hij gescheiden was en dat zijn vrouw daardoor de helft van zijn geld kreeg. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen een verhaal kunnen lezen.
Zijn vrouw en dochters die allemaal soort van Gooische vrouwen zijn met acryl nagels en opgespoten lippen. Nou gaat hij lekker iets doen met z'n leven in Afrika en vooral lekker mans voetballen! Dat waren de associaties die het ook bij mij opriep.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja: excuses als ik kattig overkwam in mijn reactie; eenmaal geplaatst willen lettertjes wel eens rigide doen. Ik dacht namelijk, ook aan jou @oui.depuis, duidelijk een vrouw te hebben neergezet die zich - in ieder geval in het vliegtuig - eens met spannende mannen ging bezighouden in plaats van haar zuigende kinderen. Het is heerlijk ver weg te gaan en je te realiseren dat je nergens meer aan kunt voldoen al was het maar door het uitvallen van de elektriciteit, het platleggen door hogerhand van mobiel verkeer en instortende cybercafés. @Odile, gave opdracht om te letten op het ik-gebruik. Ik had er twee gebruikt conform je opdracht :-). Dank jullie weer eens voor de reacties.