Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 14 brief naar huis

#14 brief naar huis Mama, Het was niet mijn bedoeling op reis te gaan. Niet alleen. En zeker niet zo ver. Mijn huurcontract liep af voordat zich een geschikte nieuwe plek had aangediend. Twee volle tassen stonden aan weerszijden naast me op de stoep. Het was een mooie zomer waarin witte wolken zich slechts samenpakten om weer uiteen geblazen te worden zonder dat er ooit een druppel regen uitviel, dus leek me dat een mens het heel wat slechter zou kunnen treffen. Mijn reis begon te voet. De straat uit. Hij haalde me in op de fiets en draaide zich om: “Jij hier?” Zijn ogen zeiden alles en meer. Mee achterop. Natuurlijk. Met veel geslinger en te zware bagage. Het leek de ideale oplossing, maar bleek onhoudbaar. Zonder spijt, maar met pijn stonden mijn twee tassen uiteindelijk weer naast me. Weer op straat, weer op pad. Geen idee waarheen en daarom alsmaar door. Weg in elk geval. Steeds verder weg. De zon ging onder en de zon kwam op, wel duizendmaal, totdat op een dag mijn bestemming bereikt was. Geen idee waar. Vreemd gezang klinkt uit vreemde gebouwen. Mensen lopen langs me heen. Ze spreken in klanken die me buitenaards toeschijnen. Een enkeling kijkt me aan, maar zelfs hun blik is niet te verstaan. Mijn haren zijn lang geworden en mijn armen dun. Mijn tassen zijn allang kwijt. Dit is het eindpunt. Waarom verder in plaats van terug? Stom, natuurlijk. Ik had je kunnen vinden, maar zocht de verkeerde kant op. Het spijt mij.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel stijlvol geschreven. Ik zie het voor me. Heb nog wel een beetje moeite met het snappen van de laatste alinea. Misschien stom, maar daar moet ik nog even over nadenken.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi drama. Goede sfeer neergezet. De dochter is zoekende maar verdwaalde. Weet wel haar thuisbasis weer te vinden, ik hoop dat ze daar rust vindt. Een brief met spijt. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Een verwarde dochter die spijt heeft dat ze niet naar haar moeder ging om hulp te vragen, maar eigenwijs de andere kant op liep. '... zelfs hun blik is niet te verstaan' vond ik heel mooi. Goed de sfeer neergezet.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie brief die aantoont dat show best mogelijk is in een brief, en dat je best gevoelens over kunt brengen zonder ik te gebruiken. Je hebt maar een keer ik gebruikt zelfs. De desolaatheid en het doorzettingsvermogen spreken eruit, naast al wat al in de commentaren is gezegd.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, een dochter die opzoek is naar haar eigen plekje en haar eigen bestemming, maar het nog niet kan vinden. Hopelijk vindt ze wel de route naar haar thuisbasis weer terug!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank weer voor alle reacties! @Johanna: nadenken juich ik altijd van harte toe; het is juist stom om het niet te doen! ;) (Mili, wat zie ik nu weer? je biedt toch niet jezelf te koop aan, hoop ik? (hoewel, dat is wellicht beter dan een ander ... (maar wellicht ligt het ook aan mijn Frans :confused: )))