Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Opdracht #14 Een jongen

Hallo pa en ma, Het is alweer even geleden dat jullie iets van me gehoord hebben. Het bevalt me nog steeds prima op Curaçao. Ook met het werk gaat het heel goed. Niet schrikken van mijn nieuws. Ik ben namelijk zwanger. Wie van mijn vrienden de verwekker is, is met geen enkele zekerheid te zeggen. Er zijn te veel de revue gepasseerd. Er moet duidelijk iets mis zijn gegaan met jullie seksuele voorlichting. Na de bevalling - over zes maanden - kom ik thuis. Maak de kinderkamer maar vast in orde. O ja, het wordt een jongen. Daarom graag alles in het blauw. Liefs, jullie oppassende dochter

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, je bent m.i. in hart en nieren een 'révoltée'. Je stukje is één grote opstand; het heeft mij doen lachen.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daar kan ik het als ouder mee doen. Precies twee keer ik en niet meer. Ik ben te geschokt om te kunnen lachen. Vooral om alles in het blauw. :) Volgens mij moet je aan de cursiefjes gaan, met blue Curaçao.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gezellig daar op Curaçao, ze moet een geweldige tijd hebben gehad. En laten we eerlijk zijn, het is ook veel handiger thuis te komen terwijl alles al is verbouwd. Ik snap haar wel. Wel een harde, sarcastische dame die dochter.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wahahaha! Ik heb in elk geval gelachen. De emoties van de ouders zullen minder vrolijk zijn; van de dochter betwijfel ik of ze ze heeft -of in elk geval voor zichzelf kan toegeven dat ze ze heeft.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou achterover van mijn stoel vallen van dit bericht als moeder. De dochter leeft in een wereld die ze vast nog van een andere kant zal gaan zien, en ik denk dat de situatie haar dan niet zal aanstaan. Paps en mams hebben haar misschien wel iets "te" rijkelijk verwend. Leuk bedacht. Opbouw van zinnen is ook mooi gemaakt, kan geen verbeterpunten vinden. Hoogstens de laatste zin, "oppassende dochter". Daarmee leg je echt de nadruk op haar gedrag, sarcastisch. Persoonlijk zou ik het weglaten. Maar dat vanuit het oogpunt van een moeder.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja toch. Ik ben het met Indrany eens. Oppasende mag van mij ook weg. Verder een vermakelijk stukje.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Oppassend laat ik staan, omdat het tegenovergestelde het geval is. Maar als jullie allemaal liever hebben dat ik er liefhebbende dochter neerzet, ben ik ook niet te beroerd om het te wijzigen. Dat doe ik dan alleen maar om jullie een prettiger gevoel te bezorgen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een brief die jij als ouder niet wilt ontvangen. Ze hebben een echte bitch opgevoed, en dan komt ze ook nog gewoon doodleuk thuis... Leuk verhaal! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha Tja, ik lig in een deuk. Dit is echt gedurfd lol :-). Ik vind het super goed. Jij moet een komedie boek gaan schrijven :-). Ik vind oppassende goed. Lekker sarcastisch. Knap gedaan!

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Auw! Ik hoop dat mijn dochter ietsjes liever voor mij wordt. Deze schrijfster is wel heel erg akelig. Heerlijk sarcasme, flink wat humor en natuurlijk lekker pijnlijk. Helemaal jouw stijl, Tja. I luv it!

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, Geweldig! Ik vind 'oppassende dochter' een heerlijk in contrast staan met de inhoud van de brief, sarcastisch zelfs. Die karaktereigenschap past de briefschrijfster wel: ze is verwijtend en veeleisend naar haar ouders. Met een lach gelezen. Mooi gedaan!