Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #13 Gebruik van ontkenning

Hij is er niet zo blij mee, maar hij heeft geen andere mogelijkheid. Hij moet er nu eenmaal doorheen. Er moet geld op de plank komen. Vannacht had hij weer slecht geslapen. Hij droomde dat hij het niet goed deed. Hij is al weken erg moe, en in eerste instantie wist hij eigenlijk helemaal niet waardoor dit kwam. Hij ervaart vaker sterretjes voor zijn gezichtsveld en even twijfelde hij aan zijn bloeddruk. Overdag voelt hij zich somber. Hij zou zo graag willen genieten, net als de mensen om hem heen. Collega’s vinden hem niet zo aardig. Ze vinden hem maar stil en vooral negatief gestemd. Hij kan er toch niets aan doen dat zijn baas de kantjes ervan af loopt? Maar zijn baas zegt dat hij niet zo moet zenuwen. Maar hij kan er niets aan doen. Het gebeurd nu eenmaal, zonder dat hij er grip op heeft. Thuis heeft hij alleen maar ruzie, en de onrust in zijn lijf niet is niet te stoppen. Na lang wikken en wegen is hij gisteren bij de huisarts geweest en stelde voor hem de diagnose. Het is nu een feit. De arme man is nu officieel overspannen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Idrany, dit vind ik een moeilijke. Ik heb het idee dat de man liever niet overspannen verklaard wil worden, maar geen andere uitweg ziet. Er moet brood op de plank. Dus laat hij zich toch maar overspannen verklaren.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ontkenning haal ik uit het niet willen accepteren dat de HP overspannen is. Door de situatie moet hij wel en dat is het tegenovergestelde van wat de HP eigenlijk wilt.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Thanks ladies voor de reacties. De man is overspannen, weet dit misschien ook wel, maar zoals bij veel dingen zijn tijd en de mogelijkheden er niet om even tot rust te kunnen komen.