Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Opdracht #13 Macho

Hij gaat naast haar op de kruk bij de bar zitten en slaat brutaal een arm om haar schouder. ‘Hallo, schatje. Ik heb jou hier nog niet eerder gezien. Hoe heet je?’ Anna draait zich om ziet een knappe man met donker haar, die haar glimlachend aankijkt. Wat een macho, denkt ze, terwijl ze zijn arm met een driftig gebaar wegslaat. ‘Ik vroeg hoe je heette?’ ‘Is het je niet opgevallen dat ik daar geen antwoord op heb gegeven?’ ‘Ben je hier alleen?’ ‘Kijk eens om je heen, wat zie je dan?’ ‘Mag ik je een drankje aanbieden?’ ‘Dat mag, maar ik drink het niet op.’ Als ze naar huis fietst, komt de macho naast haar fietsen. Verdorie, heeft hij haar al die tijd in de gaten gehouden? ‘Waar woon je?’ ‘Een heel eind bij jou vandaan.’ ‘Ik vind het gevaarlijk als zo’n mooie vrouw als jij alleen in het donker naar huis gaat.’ Ja hoor, zogenaamd een en al zorgzaamheid, en dan zeker met me proberen te vrijen? Hij zag er wel onweerstaanbaar uit. Toen ze vertelde waar ze woonde, zei hij dat hij die richting ook op moest. Bij een kruising zei hij: ‘Jij moet hier rechtsaf en ik rechtdoor. Tot ziens.’ Verbluft kijkt ze hem na.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hp verkeert tussen vrees en hoop. De vrees dat de aantrekkelijke man zich zal opdringen, dat ze niet van hem afkomt. Aan de andere kant lijkt ze een avontuurtje met deze man toch ook niet uit de weg te willen gaan. Ze vertelt hem toch maar mooi waar ze woont. Dat doe je niet als je echt bang voor iemand bent. De omslag bij de man komt op mij wat ongeloofwaardig over: het is niet dat de hp haar vrees baseert op louter suggestie, de man doet echt onbeleefde, opdringerige dingen. Niet iemand die na al die moeite geruisloos afdruipt.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie zowel bij de vrouw als de man een omslag. De vrouw hield eerst af, maar vond het uiteindelijk wel oké. De man zocht eerst toenadering en toen dit gelukt was, ging hij er van door. Misschien is het zijn spel om te kijken wanneer een vrouw voor zijn charmes valt.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een abrupt einde van het verhaal met een lach! De lezer en de HP verwacht absoluut niet deze reactie van de man. Door het gebruik van de tegenstelling komt deze reactie sterker over.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gespiegelde tegenstellingen. Een soort pas de deux. Ik vind het geloofwaardig en mooi geschreven. Pluim.