Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #13 - Gebruik van ontkenning

Ze voelt dat de grote man niet toevallig achter haar aanloopt. Ze kan een sprint trekken naar de damestoiletten, maar dat zou gelijk staan aan een schuldbekentenis. De grote man heeft hier trouwens te veel goede kennissen. Ze blijft staan bij een bar. Iemand legt zijn hand op haar blote rug. Ze herkent de geur van macht. Zonder iets te zeggen, pakt de grote man haar clutch van haar over. Uit het tasje haalt de man de coke die ze voor Mo zou verkopen. Mo had dit als wederdienst gevraagd voor een nieuwe lening. Maudy probeert de man uit te leggen wat er voor haar vanaf hangt. Dat het eenmalig is, om dit keer een goede kliniek te kunnen betalen. Maar zoals elke doorgewinterde handelaar is hij een bottenkluiver die kleine sukkelaars zoals Mo en zijzelf niet duldt op zijn terrein, die ze opvreet, fijnkauwt en weer uitspuwt. Zonder te knipperen met zijn ogen. Hij weegt het zakje poeder op zijn grote hand, kijkt haar aan, geeft de coke terug en loopt bij haar vandaan.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, zo, zo, de tegenstellingen zijn te voelen! Lopen, sprinten, naief en geslepen, de keten tegenover de kruidenier. Het draait geheel om macht, het grote spel in de wereld van nu.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij laat haar gaan, en haar opluchting zal groot zijn, want ze liep een reëel risico op al die andere vreselijke dingen die je opsomt. Of hoort dit bij het machtsspel. Hij laat haar gaan, maar nu weet ze dat ze bij hem in het krijt staat en er een wederdienst gevraagd zal worden. Voor niets gaat de zon op

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Je ontkenning heb je haarfijn beschreven, daar heb ik niets aan toe te voegen. [Iemand legt zijn hand op haar blote rug. Ze herkent de geur van macht.] Hier op terugkomend, ik vind dit bijzonder fraai. Het bleef maar door mijn hoofd zingen. De nonchalante natuurlijkheid je hand op de blote rug van een onbekende vrouw te leggen, zonder enige terughoudendheid, alsof zij je volkomen toebehoort om dit vervolgens om te zetten in 'geur van macht.'

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De tegenstelling zit in haar verwachting hoe de drugsbaron gaat handelen en hoe hij werkelijk handelt. Hij laat haar tegen haar verwachting in, met rust.